PROIECT
STATUTUL
CASEI DE AJUTOR RECIPROC A MILITARILOR
PROCONCORDIA
STATUT
Art. 1 modificat – CASA DE AJUTOR RECIPROC A MILITARILOR PROCONCORDIA, se
constituie ca persoană juridică română de drept privat, nonguvernamentală,
nonpartizană, non-profit şi independentă, cu scop de caritate de întrajutorare
mutuală şi asistenţă socială, în temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu
privire la asociaţii şi fundaţii a Legii 540/27.09.2002 şi a Legii 93/20009
privind instituţiile financiare nebancare şi este fondată potrivit actului
constitutiv de :
1.
SFETCU
MARIN;
2.
ILIESCU
DUMITRU;
3.
NAON
IOAN MIŞU;
4.
DIGULESCU
DOREL;
5.
VASILACHE
GEORGE;
6.
CRISTACHE
TEOFIL;
7.
LUNGU
GEORGE;
8.
ŞANDRU
CONSTANTIN DAN;
9.
VÂNEAŢĂ
IOAN;
10.
DUMITRA
TEODOR;
11.
PETROIU
GHEORGHE;
12.
GIURAN
GHEORGHE;
13.
MARINESCU GHEORGHE;
14.
POPA MARIAN;
15.
MARINESCU GABRIELA;
16.
GHEORGHIŢĂ ION;
17.
NUŢĂ
ADRIAN-FLORIN;
18.
NIŞULESCU
CONSTANTIN.
CAPITOLUL I
CU
PRIVIRE LA CONSTITUIRE, FUNCŢIONARE ŞI SCOP
Art. 2 modificat – CASA
DE AJUTOR RECIPROC A MILITARILOR PROCONCORDIA are ca scop principal
promovarea şi dezvoltarea legăturilor de solidaritate, sprijin şi întrajutorare
materială a membrilor săi.
(1)
Scopul C.A.R. este de caritate, de întrajutorare mutuală şi asistenţă socială.
Art.3 modificat – (1) Obiectivele
pe care C.A.R. ul le urmăreşte sunt următoarele:
·
va
acorda membrilor :
o
împrumuturi rambursabile;
o
ajutoare nerambursabile;
o
sprijin în caz de boală, ori în
rezolvarea unor probleme de îngrijire sau gospodăreşti, celor care au nevoie şi
solicită aceasta;
o
organizarea de activităţi culturale,
artistice, turistice şi de agrement;
o
prestarea de servicii, contra unor plăţi
reduse, pentru membrii, folosind munca unor pensionari, membrii ai asociaţiei;
organizarea de magazine pentru desfacerea de produse alimentare la preţuri de
producţie, administrarea de case de odihnă şi tratament, organizarea de centre
pentru repararea de obiecte electrocasnice, îmbrăcăminte, încălţăminte;
o
efectuarea de servicii funerare pentru
membri decedaţi;
o
alte acţiuni şi forme de asistenţă.
·
Va putea deschide magazine pentru
desfacerea de produse alimentare la preţul de producţie;
·
Va putea administra case de odihnă şi
tratament;
·
Va putea organiza centre pentru
repararea de obiecte electrocasnice, îmbrăcăminte, încălţăminte.
(2) Schimbarea scopului C.A.R. ului se face numai cu acordul scris al majorităţii
membrilor fondatorilor în viaţă, iar dacă nici unul dintre fondatori nu mai
este în viaţă, aceasta se face numai cu întrunirea votului a patru cincimi din
numărul membrilor Consiliului Director.
(3) În
toate cazurile, schimbarea scopului C.A.R. ului se poate face numai dacă acesta
a fost realizat în totalitate sau în parte ori dacă acesta nu mai poate fi îndeplinit.
Art. 4 modificat – (1) C.A.R.
ul funcţionează în baza următoarelor principii:
a)
Principiul transparenţei: toate acţiunile C.A.R. ului vor fi publice,
transparente, în mod deosebit cele financiare. Orice membru are şi drept de
control în C.A.R.
b)
Principiul adevărului: fiecare membru este obligat la adevăr, onestitate,
sinceritate, atât în relaţiile între membri, cât şi în calitate de reprezentanţi
ai C.A.R. ului în societate.
c)
Principiul dinamicităţii: fiecare membru este obligat să participe activ la
dezvoltarea C.A.R. ului prin propuneri, atitudini, opinii, critici, lucrări,
inovaţii şi alte forme de participare.
d)
Principiul echilibrului: nu sunt acceptate în C.A.R. manifestările extreme şi extremiste,
indiferent de motivaţie şi de natura lor.
f)
Principiul camaraderiei: membrii C.A.R. se vor sprijini intre ei în orice situaţie
dificilă sau sensibilă care afectează viaţa privată sau profesională, în cazul
în care se apelează la sprijinul C.A.R. ului.
(2) C.A.R. funcţionează în baza adevărului, curajului, determinării,
loialităţii, echilibrului şi voinţei exprimate de membri şi simpatizanţi în toate
acţiunile lor.
Art. 5 abrogat
Art. 6 (modificat)– C.A.R. va organiza Grupuri de
sprijin, cu caracter permanent sau temporar,
Art. 7 abrogat
Art. 8 modificat –
Denumirea asociaţiei este: CASA DE
AJUTOR RECIPROC A MILITARILOR PROCONCORDIA
Art. 9 modificat – (1)
Sediul CASEI DE AJUTOR RECIPROC A
MILITARILOR PROCONCORDIA este în
Craiova ………..………………..……………………………………….. judeţul Dolj.
(2) Sediul Asociaţiei poate fi schimbat pe baza hotărârii Consiliului Director.
Art. 10 modificat – CASA DE AJUTOR RECIPROC A MILITARILOR PROCONCORDIA se constituie pe
o durată nedeterminată.
Art. 11. – (1)
Patrimoniul social al Asociaţiei este alcătuit dintr-un activ patrimonial, iniţial,
în valoare de 1.600 lei şi este alcătuit din contribuţiile membrilor fondatori.
(2) Întregul patrimoniu va fi evidenţiat şi păstrat în conformitate cu
legislaţia română în materie, pe numele Asociaţiei, şi va fi folosit exclusiv
pentru realizarea obiectivelor ei.
Art. 12 modificat – (1) CASA DE
AJUTOR RECIPROC A MILITARILOR PROCONCORDIA se poate afilia cu alte persoane juridice non-profit, din
ţară, în scopul realizării scopului şi obiectivelor sale.
(2) CASA DE AJUTOR RECIPROC A MILITARILOR PROCONCORDIA îşi poate
constitui sucursale sau filiale, în ţară, ca structuri teritoriale, pe baza hotărârii
autentificate a Adunării Generale, prin care li se alocă un patrimoniu.
(3) Sucursalele nu au personalitate juridică proprie, funcţionând ca
structuri ale CASEI DE AJUTOR RECIPROC A MILITARILOR PROCONCORDIA (4)
Personalitatea juridică a filialei se dobândeşte în condiţiile legislaţiei în vigoare.
(5) Filiala este condusă de un Consiliu Director propriu, alcătuit din cel
puţin 3 membri. Procedura de alegere a Consiliului director al filialelor C.A.R
ului este stabilită prin hotărârea autentificată a Adunării Generale a CASEI
DE AJUTOR RECIPROC A MILITARILOR PROCONCORDIA
(6) Filiala este entitate cu
personalitate juridică, putând încheia, în nume propriu, acte juridice de
administrare şi de conservare în condiţiile stabilite de Adunarea Generală prin
actul constitutiv al ei şi poate încheia acte juridice de dispoziţie, în numele
şi pe seama Asociaţiei, numai pe baza hotărârii prealabile a Consiliului
director al CASEI DE AJUTOR RECIPROC A MILITARILOR PROCONCORDIA
CAPITOLUL II
CU
PRIVIRE LA MEMBRI
Art. 13 modificat Membri
ai CASEI DE AJUTOR RECIPROC A MILITARILOR PROCONCORDIA, în principiu,
pot fi:
-
pensionarii militari şi soţiile acestora
din toate structurile sistemului naţional de apărare siguranţă şi ordine
publică;
-
cadrele active şi soţiile acestora;
-
văduvele cadrelor militare pensionate şi
active decedate;
-
copiii membrilor ASOCIAŢIEI;
-
alte persoane, care prezintă încredere
la recomandarea şi pe răspunderea unor membri ai asociaţiei.
Art. 14 modificat Înscrierea ca membru
al CASEI DE AJUTOR RECIPROC A MILITARILOR PROCONCORDIA se face pe bază de cerere individuală,
care se aprobă de Consiliul Director
în cel mult 30 zile de la data depunerii, dată de la care curge şi vechimea.
La primirea în asociaţie se eliberează solicitatului legitimaţia şi carnetul
de membru C.A.R.
Art.15 Calitatea
de membru al CASEI DE AJUTOR RECIPROC A MILITARILOR PROCONCORDIA, încetează
în următoarele situaţii:
-
în caz de deces;
-
pe baza cererii individuale aprobată de
Consiliul Director în cel mult 30 de zile de la data înregistrării;
-
prin excludere pentru neplata, fără
motive temeinice, a cotizaţiei, pentru atitudine potrivnică intereselor asociaţiei,
ori a unor acte de indisciplină care dăunează imaginii sau activităţii acesteia,
pentru executarea silita a imprumuturilor rambursabile.
La încetarea calităţii de membru al asociaţiei, indiferent de motive,
sumele depuse cu titlu de cotizaţii CAR lunare se restituie titularului sau
urmaşilor săi, după caz.
Contribuţia pentru fondul de deces se restituie urmaşilor membrilor care au
decedat.
Art. 16
modificat Membri asociaţiei
au următoarele drepturi:
-
să ia parte la adunările generale şi să
participe la dezbaterea problemelor şi luarea hotărârilor;
-
să aleagă şi să fie aleşi în Consiliul Director
şi în comisia de cenzori;
-
să beneficieze de împrumuturi rambursabile
şi de ajutoare nerambursabile în condiţiile prevăzute de statut, de dividende
stabilite de Consiliul Director şi ajutoare pentru acoperirea cheltuielilor cu
înmormântarea foştilor membrii;
-
să li se restituie sumele depuse cu
titlul de cotizaţie CAR în condiţiile stabilite în statut;
Art.17 Membri asociaţiei
au următoarele îndatoriri:
-
să respecte întocmai prevederile
statutului, hotărârile adunărilor generale şi ale Consiliului Director,
reglementările legislaţiei în vigoare şi să participe la îndeplinirea lor;
-
să achite la termen şi în cuantum legal obligaţiile
băneşti faţă de asociaţie, reprezentând cotizaţiile lunare;
-
să restituie la termenele şi în
cuantumurile stabilite împrumuturile băneşti pe care le-a primit şi dobândă
aferentă;
-
prin cererea de înscriere să stabilească
împuternicire şi dispoziţie testamentara pentru urmaşi, valabila după decesul
titularului, care să procedeze la lichidarea partidei acestuia;
-
persoana împuternicită poate depune
cotizaţii, şi rate scadente împrumuturilor, de asemeni, primeşte împrumuturi şi
retrage cotizaţii;
-
lunar, cu ocazia achitării cotizaţiei şi
după caz, la primirea împrumuturilor şi restituirea ratelor scadente ale
acestora, să prezinte carnetele de membru pentru înscrierea datelor şi operaţiunilor
ce se impun;
-
periodic, la cererea Consiliul Director
al asociaţiei, să prezinte documentele necesare stabilirii cuantumului cotizaţiei
lunare;
Art. 18 modificat Obligaţiile
băneşti ale membrilor asociaţiei constau în:
a)
Cotizaţia lunară, este de 2 lei şi se va
achita anual, in primul trimestru al anului in curs, pentru persoanele care se
inscriu in timpul anului, cotizatia se va achita pentru lunile ramase pana la
sfarsitul anului;
b)
Cotizaţia pentru CAR este minim 30 lei
lunar pentru membrii cu venituri pana la 1000 lei, minim 40 lei lunar pentru
membrii cu venituri cuprinse intre 1000-2000lei si minim 50 lei pentru membrii
cu venituri mai mari de 2000 lei .
Membrii care au depus cotizaţii echivalente cu 1 pensie (solda, venit
lunar) lunară netă nu mai sunt obligaţi să cotizeze; cei ce doresc pot continua
depunerea;
Se aprobă retragerea sau folosirea pentru rambursarea împrumuturilor, numai
acea parte a cotizaţiilor care depăşeşte cuantumul faţă de care s-a aprobat împrumutul.
Art.19 La încetarea, indiferent de motiv, a calităţii de
membru al asociaţiei, sumele depuse cu titlu de cotizaţie, se vor restitui
titularului sau urmaşilor săi legali, după caz, după reţinerea eventualelor
datorii din împrumuturi şi dobânzi; eventualele datorii care nu se pot acoperi din
cotizaţiile depuse, se încasează de la persoana prevăzută ca urmaş prin dispoziţia
testamentară, în caz de deces a titularului sau de la persoana care a girat
acordarea împrumutului şi a garantat rambursarea acestuia, în condiţiile prevăzute
de statut.
Dreptul de a pretinde restituirea cotizaţiilor se prescrie în termen de 3
ani, după care, sumele în cauza se constituie ca venit asociaţiei.
CAPITOLUL III
RESURSELE
PATRIMONIALE ŞI CHELTUIELILE ASOCIATIEI
Art. 20 – (1) Patrimoniul social iniţial al Asociaţiei este
alcătuit dintr-un activ patrimonial, în valoare de 1600 lei şi este alcătuit
din contribuţiile membrilor fondatori.
(2) Patrimoniul social iniţial al
Asociaţiei se completează cu veniturile din contribuţiile membrilor, cotizaţiile
şi taxele de înscriere, dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor
disponibile, în condiţiile legii, sponsorizări sau legate, venituri realizate
din activităţi economice directe, resurse obţinute de la bugetul de stat si/sau
de la bugetele locale, precum şi alte venituri, în conformitate cu prevederile
legii.
(3) Întregul patrimoniu va fi evidenţiat
şi păstrat în conformitate cu legislaţia română în materie, pe numele Asociaţiei,
şi va fi folosit exclusiv pentru realizarea scopului şi obiectivelor ei.
CAPITOLUL IV
CONDUCEREA
ŞI CONTROLUL ASOCIATIEI
Secţiunea I
Adunarea generală
Art. 21 – (1) Adunarea generală este organul de conducere
alcătuit din totalitatea membrilor.
(2)
Adunarea generala are următoarele competenţe:
a)
stabilirea strategiei şi a obiectivelor generale ale asociaţiei;
b)
aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a bilanţului contabil;
c)
alegerea şi revocarea membrilor Consiliului Director;
d)
alegerea şi revocarea cenzorilor;
e) înfiinţarea
de filiale;
f)
modificarea Actului constitutiv şi a Statutului ASOCIAŢIEI;
g)
dizolvarea şi lichidarea asociaţiei, precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor
rămase după lichidare;
h) orice
alte atribuţii prevăzute de lege sau în statut.
Art. 22 – (1)
Adunarea generală se întruneşte cel puţin o dată pe an şi are drept de control
permanent asupra Consiliului director şi cenzorului.
(2)
Adunarea Generală se convoacă cu cel puţin 15 zile înainte de data fixată
pentru desfăşurarea ei sau, în cazuri de urgenţă, cu cel puţin 3 zile de la
data desfăşurării ei, în acest din urma caz dacă:
a) se
impune în mod necesar modificarea statutului;
b) apar
situaţii care afectează existenţa asociaţiei
c) la
cererea scrisă a unui număr de cel puţin 1/2 din numărul membrilor fondatori şi
al membrilor asociaţi.
(3)
Adunarea generală se convoacă de Consiliul director, printr-un convocator
scris, punându-se la dispoziţia participanţilor şi materialele supuse
dezbaterii.
(4)
Participanţii pot solicita introducerea pe ordinea de zi a unor cereri,
formulate în scris, şi depuse cu cel puţin 10 zile înainte de data la care are
loc Adunarea generală.
Art. 23 – (1) La Adunarea generală participă:
a)
membrii;
b) alţi
invitaţi, fără drept de vot.
(2) În cadrul Adunării generale,
fiecare membru are dreptul la un vot cu caracter deliberativ.
Art. 24 – Asociaţii care, într-o anumită problemă, supusă
hotărârii Adunării generale, sunt interesaţi personal sau prin soţii lor,
ascendenţii sau descendenţii, rudele în linie colaterală sau afinii lor până la
gradul al patrulea inclusiv, nu vor putea lua parte la deliberare şi nici la
vot. În caz contrar vor răspunde în condiţiile legii pentru daunele cauzate
Asociaţiei, daca fără votul lor nu s-ar fi putut obţine majoritatea cerută.
Art. 25 – Alegerile pentru Consiliul director şi cenzor au
loc o dată la patru ani, cu excepţia cazurilor de sau revocare, când ele se pot
organiza la Adunarea generală care le urmează.
Art. 26 – (1) Adunarea generală poate avea loc daca sunt
prezenţi cel puţin o jumătate plus unul dintre membri.
(2) Daca
nu se îndeplineşte cvorumul prevăzut la alineatul (1), Adunarea generală se
reconvoacă după o perioadă de 15 zile şi poate avea loc oricare ar fi numărul membrilor
prezenţi.
(3)
Modul de desfăşurare, dezbaterile care au avut loc şi hotărârile adoptate de
Adunarea generală, la fiecare convocare a acesteia, se consemnează în procesul-verbal
întocmit.
(4) Membrii
absenţi iau cunoştinţă de dezbateri din procesul-verbal aflat la secretariatul
Asociaţiei.
Art. 27 – (1) Adunarea generală este condusă de Preşedintele
Asociaţiei sau, în lipsa, de înlocuitorul acestuia.
(2) Hotărârile
Adunării Generale se iau cu majoritatea simplă a membrilor, cu excepţia hotărârilor
care au ca obiect dizolvarea asociaţiei sau modificarea scopului ei.
Art. 28 – Hotărârile Adunării generale contrare legii,
actului constitutiv sau statutului Asociaţiei pot fi atacate potrivit dispoziţiilor
legale în vigoare, de către oricare dintre asociaţii care au lipsit sau au
votat împotriva şi au cerut să se insereze această în procesul-verbal de şedinţă,
în termen de 15 zile de la data la care au luat cunoştinţă despre hotărâre sau
de la data când a avut loc şedinţa, după caz.
Secţiunea a
II-a
Consiliul
director
Art. 29 – (1) Consiliul director al Asociaţiei asigură
punerea în executare a hotărârilor Adunării generale.
(2)
Consiliul director al „ASOCIAŢIEI este constituit din 15 persoane, secretarul
consiliului nefiind membru al acestuia, astfel:
a) Preşedinte
;
b) Prim-vicepreşedinte
;
c) Vicepreşedinţi
– în nr. impar;
d)
Membri
Art. 30 – (1) Membrii Consiliului director se aleg prin vot
secret, de Adunarea generală, cu întrunirea unei jumătăţi plus unu din votul
membrilor prezenţi la Adunarea generală, pentru un mandat
de 4 ani
(2)
Potrivit hotărârii Adunării generale, membrii iniţiali ai Consiliului director
vor putea fi înlocuiţi.
(3) În
cazul în care un membru desemnat părăseşte Consiliul director, el va fi înlocuit
cu unul din membrii fondatori, sau o terţă persoană, potrivit hotărârii Adunării
generale, cu întrunirea votului unei jumătăţi plus unul din numărul membrilor
cu drept de vot prezenţi.
(4) În
cazul în care un membru desemnat în Consiliul director se retrage, el are
obligaţia să notifice în scris intenţia sa, cu un preaviz de 90 de zile
calendaristice înainte, demisia operând la
data împlinirii preavizului.
(5)
Pentru motive temeinice, Adunarea generală, cu întrunirea votului unei jumătăţi
plus unul din numărul membrilor cu drept de vot prezenţi, pot decide excluderea
membrilor asociaţiei sau revocarea membrilor Consiliului director al „ASOCIAŢIEI”.
(6) Funcţiile
rămase libere se completează prin hotărârea Adunării Generale, cu întrunirea
votului unei jumătăţi plus unu din numărul membrilor cu drept de vot prezenţi.
(7)
Completarea funcţiilor rămase libere se face în cel mult 30 de zile de la
descompletare.
Art. 31 modificat – În
exercitarea competenţei sale, Consiliul director are următoarele atribuţii:
·
stabileşte şi aprobă cuantumul, al
cotizaţiei lunare şi procentul dobânzilor anuale la împrumuturile acordate
membrilor;
·
stabileşte şi aprobă programul de lucru
al asociaţiei;
·
trimestrial, analizează stadiul executării
planului de venituri şi cheltuieli al asociaţiei şi ia măsurile legale ce se
impun;
·
analizează şi avizează bilanţul contabil,
planul anual de venituri şi cheltuieli, execuţia bugetară şi darea de seamă
privind activitatea desfăşurată de asociaţie, ce se prezintă spre aprobare Adunării
Generale anuale, după caz;
·
stabileşte şi aprobă cuantumul şi condiţiile
în care se acorda membrilor împrumuturile solicitate şi după caz, de deces;
·
stabileşte şi acordă cuantumul, condiţiile
şi modul în care se acordă indemnizaţiile lunare, şi stimulentele sub formă de
premii trimestriale;
·
stabileşte data când are loc adunarea
generală anuală;
·
atunci când situaţia o impune, ia măsura
de organizare şi completare a Consiliul Director şi a comisiei de cenzori, pe
care le supune aprobării Adunării Generale, prin darea de seamă anuală;
·
rezolvă şi alte probleme în legătura cu
activitatea asociaţiei, în spiritul prevederilor statutului, al hotărârilor
adunărilor generale anuale şi al legislaţiei în vigoare;
·
ţine şedinţa de lucru, după necesitate,
cel puţin o dată pe lună;
·
alege comitetul de împrumuturi;
·
explica pensionarilor militari
avantajele asociaţiei şi prevederile statutului privind drepturile şi obligaţiile
membrilor;
·
primeşte şi rezolvă cererile de
înscriere, sau transfer depuse de solicitanţi;
·
primeşte şi ia în evidenta cererile de împrumut
sau de amânare a ratelor scadente, depuse de membri;
·
organizează şi asigură încasarea la timp
şi corect a cotizaţiilor lunare ale membrilor, a ratelor scadente ale
împrumuturilor acordate şi ale dobânzilor stabilite;
·
organizează şi asigură plata
împrumuturilor solicitate de către membri şi aprobate, şi după caz, a
ajutoarelor de deces, indemnizaţiilor lunare, premii trimestriale etc.;
·
organizează înregistrarea corectă şi la
timp în evidenţa contabilă sintetică şi analitica a asociaţiei, toate operaţiunile
de încasări şi plăţi făcute, curente;
·
rezolvă toate problemele legate de
activitatea zilnică a asociaţiei, în spiritul prevederilor statutului, al hotărârilor
adunărilor generale şi ale legislaţiei financiar contabile în vigoare;
·
în situaţii cu totul deosebite, când
rezolvarea acestor probleme cere urgenţă, se vor lua măsurile ce se impun
pentru soluţionarea în timp, şi perfectarea ulterioară a operaţiunilor în cauză;
·
măsurile luate vor fi prezentate pentru informare
sau aprobare, după caz, Adunării Generale a membrilor;
·
prezintă Adunării generale raportul de
activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri şi cheltuieli,
bilanţul contabil, proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, proiectul programelor
asociaţiei;
·
încheie acte juridice în numele şi pe
seama asociaţiei;
·
aprobă organigrama şi strategia de
personal ale Asociaţiei;
·
elaborează regulamentul intern de funcţionare
şi organizare al Asociaţiei;
·
îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute
în lege sau în statut.
Art. 32 – Membrii Consiliului Director care, într-o anumită
problemă, supusă hotărârii sale, sunt interesaţi personal sau prin soţii lor,
ascendenţii sau descendenţii, rudele în linie colaterală sau afinii lor până la
gradul al patrulea inclusiv, nu vor putea lua parte la deliberare şi nici la
vot. În caz contrar vor răspunde în condiţiile legii pentru daunele cauzate
Asociaţiei, daca fără votul lor nu s-ar fi putut obţine majoritatea cerută.
Art. 33 – Deciziile contrare legii, actului constitutiv sau
statutului Asociaţiei pot fi atacate de asociaţi sau de către oricare dintre membrii
Consiliului director care au lipsit sau au votat împotrivă şi a cerut să se
insereze aceasta în procesul-verbal de şedinţă, potrivit dispoziţiilor legale
în vigoare.
Art. 34 – Consiliul director poate împuternici una sau mai
multe persoane cu funcţii executive, pentru a încheia acte juridice în numele
şi pe seama Asociaţiei sau orice alte atribuţii prevăzute în lege sau în statut.
Art. 35 – (1) Consiliul Director se întruneşte cel puţin o
dată pe lună sau ori de câte ori nevoile Asociaţiei o impun.
(2)
Convocarea Consiliului director se face de preşedinte, iar în lipsa acestuia de
înlocuitorul său, cu cel puţin 10 zile înainte de data fixată.
(3)
Consiliul director deliberează, în mod valabil, în prezenta a 2/3 din numărul
membrilor săi şi adoptă hotărâri cu o jumătate plus unu din voturi.
Art. 36 – Deliberările şi hotărârile Consiliului director se
consemnează în procese-verbale încheiate cu ocazia fiecărei şedinţe.
În
realizarea scopului şi obiectivelor sale, ASOCIAŢIA poate avea servicii
specializate a căror modalitate de funcţionare şi organigrama se stabileşte de
Consiliul director care va angaja personal contractual.
Art.37
Comitetul de împrumuturi are următoarele îndatoriri:
·
analizează şi aprobă împrumuturile
solicitate de către membrii asociaţiei, pe baza cererilor depuse;
·
analizează şi aprobă cererile depuse de
către membrii asociaţiei, de amânare de la plata a ratelor scadente ale împrumuturilor
acordate;
·
analizarea şi aprobarea se fac în principiu
lunar, în şedinţă în ultima zi lucrătoare a lunii în curs, pentru luna următoare;
·
în situaţie de urgenţă, acordarea şi aprobarea
împrumutului se face la data depunerii cererii de către membrii asociaţiei, în
cauză.
Comitetul de împrumuturi deliberează, în mod valabil, în prezenţa a 2/3 din
numărul membrilor săi şi adoptă hotărâri cu o jumătate plus unu din voturi.
Secţiunea a III-a
CONTROLUL FINANCIAR
Art.38 - (1)
Controlul financiar al asociaţiei este asigurat de comisia de cenzori (cenzorul)
(2) Comisia
de cenzori (cenzorul) se alege pe o durată de 4 ani şi are următoarele atribuţii
şi îndatoriri:
o
execută inopinat, trimestrial
verificarea existenţei numerarului asupra casierului;
o
participă la şedinţele Consiliul
Director, fără drept de vot, în vederea prevenirii unor nereguli, ce s-ar putea
produce în activitatea acestora;
o
trimestrial verifică şi analizează cu Consiliul
Director al asociaţiei, modul de realizare şi executare a planului de venituri
şi cheltuieli al acestuia;eventualele observaţii se menţionează pe documentele în
cauză;
o
verifică bugetul anual de venituri şi cheltuieli,
execuţia acestuia, bilanţul şi darea de seamă contabilă;
o
anual se face verificarea de fond a
gestiunii asociaţiei, iar rezultatul se consemnează în registrul de procese
verbale al asociaţiei;
o
anual întocmeşte raportul comisiei de cenzori
pe care îl prezintă adunării generale, iar un exemplar se anexează la darea de
seamă contabilă;
o
este obligat ca ori de cate ori se
constată nereguli sau deficienţe în activitatea asociaţiei, sau pagube, să întocmească
procese verbale, propuneri pentru soluţionarea acestora, pe care le prezintă Consiliul
Director pentru luarea operativă a măsurilor ce se impun;
o
urmăreşte îndeaproape măsurile luate de
către Consiliul Director, pentru remedierea neregulilor constatate şi recuperarea
eventualelor pagube stabilite;
o
activitatea comisiei de cenzori se
realizează prin preşedintele acesteia, iar când volumul operaţiunilor o impune,
se solicită implicarea altor membri ai acesteia;
o
preşedintele comisiei de cenzori să fie
cu pregătire financiar-contabilă, conform legislatiei in vigoare;
Art. 39
modificat Preşedintele CASEI
DE AJUTOR RECIPROC A MILITARILOR PROCONCORDIA are următoarele
atribuţii principale;
·
prezidează la şedinţele comitetului de împrumuturi
şi Consiliul Director;
·
lunar aprobă cererile de înscriere şi semnează
carnetele ce se eliberează membrilor;
·
aprobă cererile de împrumuturi şi de amânare
a ratelor scadente, eventualele documentele de plăţi, după ce au fost vizate
pentru controlul preventiv sau avizate;
·
reprezintă Asociaţia în faţa instanţelor
judecătoreşti şi a altor instituţii;
·
semnează documentele privind operaţiunile
din conturile deschise la banca, etc.;
·
semnează şi aproba orice alte documente în
legătura cu activitatea asociaţiei care impun aceasta;
·
cere preşedintelui comisiei de cenzori să
facă verificarea gestiunii asociaţiei, cel puţin o data pe trimestru;
·
urmăreşte respectarea prevederilor
statutului şi a celorlalte dispoziţii legale în vigoare, ducerea la îndeplinire
a hotărârilor luate în adunările generale ale membrilor, ale Consiliul Director
şi ale comitetului de împrumuturi;
·
trimestrial, împreună cu conducătorul
compartimentului financiar contabil şi preşedintele comisiei de cenzori analizează
şi soluţionează eventualele probleme în legătura cu activitatea asociaţiei;
·
întocmeşte şi supune aprobării adunării
generale a membrilor asociaţiei de , raportul anual privind activitatea desfăşurata;
·
răspunde pentru activitatea desfăşurata
fata de Consiliul Director şi fata de adunarea generala a membrilor;
·
pentru coordonarea activităţilor
specifice poate delega pe oricare dintre membrii consiliului director.
Art.40 Contabilul are următoarele atribuţii şi îndatoriri:
o
organizează, îndrumă, sprijină şi se
implică în activitatea financiar contabilă zilnică, ce se desfăşoară în cadrul asociaţiei;
o
asigură şi urmăreşte ţinerea la zi şi corectă
a evidenţei contabile sintetice pe surse de venituri, destinaţia fondurilor
curente şi fonduri de cheltuieli;
o
organizează evidenţa contabilă analitică
prin balanţe anuale, pentru debitorii şi creditorii privind cotizaţiile depuse
de membri şi împrumuturile acordate membrilor acestora;
o
verifică şi vizează pentru controlul financiar
preventiv, toate documentele de încasări şi plăţi, precum şi altele în legătură
cu activitatea asociaţiei care impune aceasta;
o
semnează împreună cu preşedintele Consiliul
Director documentele privind operaţiunile din conturile deschise la bancă etc.;
o
participa la şedinţele comitetului de împrumuturi
şi Consiliul Director;
o
întocmeşte şi depune organelor în drept declaraţia
lunară privind obligaţiile de plată faţă de bugetul de stat şi situaţia lunară privind
contribuţiile pentru asigurările de sănătate;
o
analizează lunar execuţia planului de
venituri şi cheltuieli al asociaţiei pe baza datelor înscrise în balanţa de
verificare;
o
întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli,
bilanţul, darea de seamă contabilă şi fişele fiscale pe care le analizează în şedinţa
Consiliul Director, le supune aprobării adunării generale şi le înaintează
organelor în drept;
o
sesizează preşedintele Consiliul
Director sau preşedintele comisiei de cenzori despre eventualele nereguli
constatate, făcând propuneri pentru înlăturarea sau prevenirea lor;
o
urmăreşte îndeaproape şi permanent, luând
măsurile legale ce se impun pentru recuperarea debitelor ce se creează prin
nerestituirea la timp şi în totalitate a împrumuturilor primite de către unii
membri, precum şi remedierea unor disfuncţii constatate de Comisia de cenzori;
o
primeşte cererile de înscriere şi
completează carnetele de membri pe care le prezintă preşedintelui Consiliul
Director, lunar, pentru aprobare şi semnare, după care le eliberează
solicitanţilor, cu care ocazie, le aduce la cunoştinţă prevederile statutului
privind drepturile şi obligaţiilor ce le revin;
o
primeşte cererile de împrumuturi solicitate
de membri, completate corect, pe care înscrie soldul cotizaţiilor depuse şi certifică
autenticitatea giratului;
o
primeşte
cererile de amânare a ratelor scadente, ale împrumuturilor primite de către
membrii, pe care înscrie valoarea totală a împrumutului primit şi stadiul
rambursării acestuia;
o
întocmeşte procesul verbal cu
dezbaterile şi hotărârile luate privind cererile de împrumuturi şi de amânare a
ratelor scadente solicitate de către membrii asociaţiei;
o
zilnic primeşte de la casier un exemplar
al registrului de casă împreună cu documentele justificative ale operaţiunilor
de încasări şi plăţi;
o
verifică legalitatea documentelor
anexate la registrul de casă, realitatea datelor şi cifrelor înscrise în
acestea, exactitatea calculelor, precum şi a celor făcute în contul de disponibilităţi
de la bancă etc.;
o
ţine la zi evidenţa cotizaţiilor depuse
şi împrumuturilor primate de către membri;
o
întocmeşte anual balanţa de verificare
analitică a creditelor din cotizaţii şi debitelor din împrumuturi, care se semnează
pentru confirmare de către toţi membrii asociaţiei;
o
se îngrijeşte de păstrarea în siguranţă
a registrelor, fişelor şi documentelor contabile care constituie gestiunea asociaţiei
şi care se arhivează potrivit dispoziţiilor legale;
o
execută orice alte activităţi în legătură
cu activitatea asociaţiei, potrivit prevederilor statutului, ale hotărârilor adunărilor
generale, ale Consiliul Director, comitetului de împrumuturi şi ale legislaţiei
în vigoare;
o
răspunde pentru activitatea sa, faţă Consiliul
Director, comitetul de împrumuturi şi faţă de adunarea generală a membrilor asociaţiei;
o
pentru neîndeplinirea atribuţiilor ce îi
revin, contabilul poate fi schimbat;
Art.41 Casierul asociaţiei are următoarele obligaţii şi îndatoriri:
·
încasează sumele cuvenite cu respectarea
normelor de disciplină financiară de casă;
·
face plăţi şi încasări de numerar, numai
pe baza documentelor justificative verificate şi vizate pentru controlul financiar
preventiv şi după caz, aprobate de preşedintele Consiliul Director al asociaţiei;
·
eliberează chitanţe pentru toate sumele încasate
şi scrise în registrul de casă, toate operaţiunile de încasări şi plăţi;
·
predă contabilului asociaţiei, zilnic,
un exemplar al registrului de casă cu documentele justificative şi ale operaţiunilor
de încasări şi plăţi;
·
depune şi ridică numerar în şi din
contul de disponibilităţi al asociaţiei, necesarul pentru plăţile zilnice se păstrează
în casa de bani;
·
înscrie în carnetele membrilor cotizaţiile
lunare depuse, împrumuturile acordate, ratele rambursate al acestora şi dobânda
aferentă, precum şi numărul borderourilor de încasări şi datele respective;
·
execută orice alte lucrări în legătură
cu activitatea de împrumut;
·
se îngrijeşte în păstrarea în bune condiţii
a obiectelor de inventar, proprietatea asociaţiei sau primite în folosinţă;
·
răspunde pentru activitatea sa, în faţa
de Consiliul Director al asociaţiei şi în faţa adunării generale a membrilor;
·
pentru neîndeplinirea atribuţiilor ce îi
revin, casierul poate fi schimbat la propunerea sau cu avizul contabilului;
Art. 42 Pentru munca depusă în îndeplinirea atribuţiilor, îndatoririlor
şi obligaţiilor ce le revin, persoanele implicate direct în conducerea,
organizarea, desfăşurarea şi controlul activităţii asociaţiei, pot primi
stimulente băneşti. Având în vedere modul de implicare, volumul de muncă şi timpul
folosit pentru efectuarea acestuia, stimulentele pot fi sub formă de îndemnizaţie
lunară şi premii trimestriale şi anuale;
Cuantumul îndemnizaţiilor şi premiilor se stabileşte şi aprobă de către Consiliul
Director al asociaţiei. La stabilirea şi aprobarea acestora se au în vedere
prevederile bugetului anual de venituri şi cheltuieli şi fondurile realizate în
acest scop;
În cursul anului, în raport cu rezultatele în muncă şi posibilităţile financiare,
se pot acorda şi recompense cu ocazia unor sărbători mai importante (Paşte, Crăciun).
Premiile anuale se acordă, după caz, pentru rezultate deosebite, iar plata
acestora se face în prima lună a anului în curs pentru anul expirat;
Modul de plată al îndemnizaţiilor lunare şi al premiilor se face cu
respectarea prevederilor legislaţiei financiare legale în vigoare, în acest
sens. Plata acestora se face la finele lunii sau trimestrului pentru care au
fost acordate;
Îndemnizaţiile şi premiile sunt supuse impozitării cu cotele şi în condiţiile
stabilite prin dispoziţiile legale.
CAPITOLUL V
CU PRIVIRE LA SURSE, VENITURI, FONDURI
ŞI CHELTUIELI
Art. 43 modificat CASA DE AJUTOR RECIPROC A MILITARILOR PROCONCORDIA îşi desfăşoară activitatea
financiară - contabilă şi administrativă, conform bugetului anual de venituri
şi cheltuieli, întocmit şi aprobat de adunarea generală a membrilor.
Art. 44 modificat Sursele
care stau la baza formării veniturilor şi fondurilor asociaţiei sunt următoarele:
o
dobânzile la împrumuturile acordate
membrilor;
o
dobânzile calculate la disponibilul din
cont;
o
dobânzile acordate la disponibilităţile
depuse în depozite;
o
venituri diverse etc.;
Art. 45
modificat Veniturile asociaţiei
constau din:
- cotizatii
si contributii lunare ale membrilor;
- dobanzi provenite din plasarea sumelor disponibile in conditii legale;
- venituri realizate din prestari de servicii;
- dobanzi la sumele imprumutate;
- venituri din organizarea manifestarilor culturale, artistice si de agrement;
- donatii si sponsorizari;
- alte venituri prevazute de lege.
- dobanzi provenite din plasarea sumelor disponibile in conditii legale;
- venituri realizate din prestari de servicii;
- dobanzi la sumele imprumutate;
- venituri din organizarea manifestarilor culturale, artistice si de agrement;
- donatii si sponsorizari;
- alte venituri prevazute de lege.
Art. 46 Fondurile asociaţiei sunt următoare:
- fonduri
pentru imprumuturi;
- fonduri
pentru acordarea de ajutoare nerambursabile;
- fonduri pentru activitati culturale, artistice, turistice si de agrement;
- fonduri pentru activitati culturale, artistice, turistice si de agrement;
- fonduri
pentru investitii;
- fonduri
pentru cheltuieli generale.
Art. 47 Mijloacele financiare ale asociaţiei se păstrează în
contul asociaţiei deschis la Bancă.
Casierul poate avea în păstrare, ca sold de casa, o suma ce se va stabili
de Consiliul Director în spiritul legislaţiei financiare în vigoare.
Plăţile curente, respectiv împrumuturile, ajutoarele etc. se fac din încasările
zilnice, reprezentând cotizaţiile lunare, rate ale împrumuturilor scadente şi alte
sume.
Disponibilităţile băneşti, se pot constitui în depozite la termen pentru obţinerea
veniturilor din dobânzi, însă fără ca aceste acţiuni să lezeze asigurarea împrumuturilor
solicitate de către membri.
Aceste depozite se vor constitui la unităţi de credit, care prezintă siguranţă
şi garanţie, privind restituirea integrală a sumelor depuse.
Fondul cheltuielilor generale, se foloseşte pentru acoperirea cheltuielilor
de organizare şi funcţionare a asociaţiei, cheltuielilor gospodăreşti şi plata îndemnizaţiilor
şi premiilor.
Fondurile se constituie lunar, recalculându-se pe întreaga perioadă expirată
de la destinaţie.
Cu aceasta ocazie, Consiliul Director poate aproba şi unele redistribuiri, în
interesul şi pentru nevoile asociaţiei.
Cotele efective de constituire a fondurilor pentru ajutoare şi cheltuieli generale,
atunci când este cazul, anual, se stabilesc de Consiliul Director, în funcţie
de volumul de activităţi şi condiţiile care impun aceasta şi se aprobă de
adunarea generală a membrilor.
Documentele care angajează fondurile şi bunurile asociaţiei se aprobă de preşedintele
Consiliul Director, după ce în prealabil au fost verificate şi avizate pentru controlul
financiar preventiv.
CAPITOLUL VI
CU PRIVIRE LA ACORDAREA ÎMPRUMUTURILOR
ŞI AJUTOARELOR
Art. 48 Împrumuturile pot fi acordate membrilor asociaţiei,
care au o vechime de cel puţin 3 luni şi au plătit cotizaţiile la zi.
Împrumuturile se pot acorda, în principiu, unei persoane, având în vedere
vechimea ca membru al asociaţiei, volumul cotizaţiilor depuse, şi posibilităţile
de rambursare ale solicitantului.
Acordarea împrumuturilor se face pe bază de cerere din partea solicitanţilor
şi se girează de 2 persoane, care să prezinte garanţia restituirii în termen şi
în totalitate a sumei respective. Membrii asociatiei nu pot gira mai mult de 2
membri.
În cazul că împrumutul solicitat este până la nivelul cotizaţiilor depuse,
nu mai este necesara girarea acestuia.
Girarea împrumuturilor solicitate se poate face şi de pensionari militari
care nu sunt membri ai asociaţiei pe baza cupoanelor de pensie şi de persoane
salariate pe baza adeverinţelor eliberate în acest sens, conform graficului de
rambursare.
În principiu împrumuturile se acordă în luna următoare celei când a
lichidat pe cel precedent, iar prima rată de rambursare se face în luna următoare
celei cu care s-a primit împrumutul.
Atunci când se acordă împrumutul, cotizaţiile depuse să fie în principiu
egale cu valoarea unei rate lunare de rambursare a împrumutului, iar aceasta să
fie egala cu 1/3 din valoarea pensiei lunare.
Dobânda ce se percepe la împrumuturile acordate membrilor se stabileşte de
adunarea generală, în principiu 6 % /an.
Termenul de restituire a împrumuturilor nu poate depăşi 10 luni, iar cu
aprobarea Consiliul Director, în cazuri deosebite, poate fi de 12 luni, prin amânarea
la plată ratelor scadente de 2 ori. Prin exceptie, pentru sumele neachitatein
termen de 12 luni, din motive intemeiate, soldul imprumutului se poate
rescadanta pe o perioada de maxim 6 luni, cu conditia achitarii dobanzilor
aferente.
În cazul când restituirea împrumuturilor, se întrerupe timp de 3 luni
consecutive, fără nici o justificare, se va proceda la înfiinţarea popririi pensiei
celui în cauză, pentru suma rămasă de recuperat.
În principiu acordarea împrumuturilor se face având în vedere următoarele:
o
vechimea ca membru în ASOCIAŢIE;
o
volumul cotizaţiilor depuse;
o
disponibilităţile băneşti ale asociaţiei;
o
modul de respectare al obligaţiei
anterioare;
o
cuantumul şi urgenţa nevoilor pentru
care se solicită împrumutul;
o
cuantumul pensiilor lunare şi posibilităţile
reale de restituire în timp a împrumuturilor.
Art. 49 Asociaţia acordă membrilor săi ajutoare nerambursabile
în caz de deces al acestora.
Cuantumul şi condiţiile în care se acordă aceste ajutoare se stabilesc de Consiliul
Director şi se aprobă de adunarea generală a membrilor.
La acordarea acestor ajutoare se au în vedere următoarele:
o
vechimea ca membru în ASOCIATIE;
o
volumul cotizaţiilor depuse;
o
să nu fie în restanţă la plata cotizaţiilor
mai mult de 3 luni;
În cazul că restanţele la plata cotizaţiilor sunt mai mari, acestea se
deduc din vechimea ca membru, în raport de care se acordă ajutorul de deces.
Ajutorului de deces se acordă pe bază de cerere, urmaşilor membrilor asociaţiei
care au decedat, specificaţi din dispoziţia testamentară şi care suportă
cheltuielile de înmormântare.
CAPITOLUL VII
DISPOZIŢII
FINALE ŞI TRANZITORII
Art. 50 Alte probleme ce apar în activitatea asociaţiei se soluţionează,
după caz, de Consiliul Director, comitetul de împrumuturi în spiritul legislaţiei
în vigoare şi se supune aprobării generale a membrilor.
Art. 51 Pentru pagubele produse în activitatea asociaţiei,
se va răspunde material şi penal, după caz, potrivit legii. Membrii comisiei de
cenzori răspund împreună cu autorii pagubelor, dacă, cu rea credinţa, nu le sesizează
organelor în drept.
Art. 52 În cazul în care unii membri ai Consiliul Director
sau comisiei de cenzori, prin activitatea pe care o desfăşoară, în cadrul
acestora, dovedesc atitudine potrivnică, ori acte de indisciplină care dăunează
activităţii asociaţiei pot fi, după caz, înlocuiţi sau excluşi.
Măsurile de înlocuire sau excludere se iau de Consiliul Director consemnându-se
în procese verbale de şedinţe, informând despre aceasta, după caz, membrii asociaţiei
şi se supun aprobării adunării generale, în darea de seamă anuală.
Art. 53 modificat - CASA DE AJUTOR RECIPROC A MILITARILOR PROCONCORDIA se va dizolva:
I.
De drept prin: realizarea sau, după caz,
imposibilitatea realizării scopului pentru care a fost construită, dacă în termen
de 3 luni de la constatarea unui astfel de fapt nu se produce schimbarea
acestui scop.
II.
II. Prin hotărâre judecătorească, la
cererea oricărei persoane interesate atunci când :
a)
scopul sau activitatea Asociaţiei a devenit ilicită sau contrară ordinii
publice;
b)
realizarea scopului este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii
publice;
c) urmăreşte
alt scop decât cel pentru care a fost constituit;
d) a
devenit insolvabilă;
e) nu
mai obţine autorizaţiile prealabile necesare, potrivit legii.
III.
Prin hotărârea Adunării generale.
IV. În
alte situaţii prevăzute de lege.
Art. 54 – (1) În cazul dizolvării Asociaţiei, lichidatorii
se numesc de instanţa judecătorească sau de Adunarea generală după caz.
(2) Odată
cu numirea lichidatorilor, mandatul Consiliului director încetează.
(3)
Lichidatorii la intrarea în funcţie efectuează inventarul şi încheie un bilanţ
care să constate situaţia exactă a activului şi pasivului.
(4) Ei
sunt obligaţi să primească şi să păstreze registrele şi orice alte acte ale Asociaţiei
şi să ţină un registru cu toate operaţiunile lichidării, în ordinea datei
acestora.
(5)
Lichidatorii îşi îndeplinesc mandatul sub controlul cenzorului.
Art. 55 – (1) Lichidatorii au obligaţia de a continua
operaţiunile juridice în curs, de a încasa creanţele, de a plăti creditorii,
iar dacă numerarul nu este suficient, de a transforma şi restul activului în
bani, procedând la vânzarea prin licitaţie publică a bunurilor mobile şi
imobile.
(2)
Lichidatorii pot realiza numai acele operaţiuni noi care sunt necesare finalizării
celor aflate în curs de derulare.
Art. 56 – (1) În cazul dizolvării Asociaţiei, bunurile rămase
în urma lichidării nu se pot transmite către persoane fizice.
(2)
Aceste bunuri pot fi transmise către persoane juridice de drept privat sau de
drept public cu scop identic sau asemănător.
(3) Dacă
în termen de 6 luni de la terminarea lichidării, lichidatorii nu au reuşit să transmită
bunurile în condiţiile alineatului (2), ele se atribuie de instanţa competentă
unei persoane juridice cu scop identic sau asemănător.
(4) Data
transmiterii bunurilor este cea a întocmirii procesului-verbal de
predare-preluare, dacă prin aceasta nu s-a stabilit o dată ulterioară.
Art. 57 – Lichidatorii încheie operaţiunile şi remit celor
în drept contul gestiunii numai după expirarea unui termen de 6 luni de la
publicarea dizolvării Asociaţiei.
Art. 58 – După încheierea lichidării, lichidatorii sunt obligaţi
ca în termen de două luni să depună bilanţul, registrul jurnal şi un
memorandum, să declare operaţiunile de lichidare la Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor
al judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul Asociaţia
şi să îndeplinească toate procedurile de publicare şi radiere din acest
registru.
Art. 59 – Dacă în termen de 30 de zile libere de la
depunerea bilanţului nu se înregistrează nici o contestaţie, bilanţul se
considera definitiv aprobat, iar lichidatorii, cu autorizarea judecătoriei, vor
remite celor în drept bunurile şi sumele rămase de la lichidare, împreună cu
toate registrele şi actele Asociaţiei şi ale lichidării, după aceasta fiind consideraţi
descărcaţi.
Art. 60 – (1) Asociaţia încetează a fiinţa la data radierii
din Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor.
(2)
Radierea se face în baza actului constatator eliberat lichidatorilor, prin care
se atestă descărcarea acestora de obligaţiile asumate.
CAPITOLUL VII
DISPOZITII
FINALE
Art. 61 – Prevederile prezentului statut se completează cu dispoziţiile
legii.
Art. 62 – Redactat şi editat în 5 exemplare, cu câte ___
pagini fiecare, în _________, la data de _________________________.
1. SFETCU MARIN
2. ILIESCU DUMITRU
3. NAON IOAN MIŞU
4. DIGULESCU DOREL
5. VASILACHE GEORGE
6. CRISTACHE TEOFIL
7. LUNGU GEORGE
8. ŞANDRU CONSTANTIN DAN
9. VÂNEAŢĂ IOAN
10. DUMITRA TEODOR
11. PETROIU GHEORGHE
12. GIURAN GHEORGHE
13. MARINESCU GHEORGHE
14. POPA MARIAN
15. MARINESCU GABRIELA
16. GHEORGHIŢĂ ION
17. NUŢĂ ADRIAN – FLORIN
18. NIŞULESCU CONSTANTIN-PETRE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu