STATUTUL
ASOCIATIA CASA DE AJUTOR
RECIPROC A ASOCIATIEI MILITARILOR PROCONCORDIA
(Modificat cu ACT ADITIONAL
NR 3)
Art. 1 – ASOCIATIA
CASA DE AJUTOR RECIPROC A ASOCIATIEI MILITARILOR PROCONCORDIA, se
constituie ca persoană juridică română de drept privat, nonguvernamentală,
nonpartizană, non-profit şi independentă, cu scop de caritate de întrajutorare
mutuală şi asistenţă socială, în temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu
privire la asociaţii şi fundaţii a Legii 540/27.09.2002 şi a Legii 93/2009
privind instituţiile financiare nebancare şi este fondată potrivit actului
constitutiv de :
1. SFETCU MARIN cu
domiciliu în Craiova, str. Brazda lui Novac, nr. 39, bl. A 10, ap.7, sc. 1,
legitimat cu C.I. seria DX, nr. 294274, CNP 1520619163284;
2. ILIESCU DUMITRU cu
domiciliu în Craiova, str. Lalelelor, nr. 14, legitimat cu C.I. seria DX, nr. 331878,
CNP 1510327400271;
3. NAON IOAN MIŞU, str.
Gl. Dragalina, nr. 19, legitimat cu C.I. seria DX, nr. 632476, CNP
1540406163220;
4. DIGULESCU DOREL cu
domiciliu în Craiova, str. Victor Papilian, bl. E 11, sc.1, ap. 7, legitimat cu
C.I. seria DH, nr. 249000, CNP 1531210163196;
5. VASILACHE GEORGE cu
domiciliu în Craiova, str. Tabaci, nr. 20 B, legitimat cu C.I. seria DX, nr.
082963, CNP 1560702163294;
6. CRISTACHE TEOFIL cu
domiciliu în Craiova, str. Lipscani, nr. 2, sc. C, ap.2, legitimat cu C.I.
seria DX, nr. 230593, CNP 1581011163221;
7. LUNGU GEORGE cu
domiciliu în Craiova, str. Brazda lui Novac, bl. C 8, sc.1, ap.11, legitimat cu
C.I. seria DX, nr. 085206, CNP 1560517163229;
8. ŞANDRU CONSTANTIN DAN cu domiciliu în Craiova, str. Aleea 8 Teilor, nr. 7, legitimat cu C.I.
seria DX, nr. 778684, CNP 1550530163281;
9. VÂNEAŢĂ IOAN cu
domiciliu în Craiova, str. I.D. SÎRBU, bl. R 6, sc.1, ap. 9, legitimat cu C.I.
seria DX, nr. 088247, CNP 1581121163255;
10. DUMITRA TEODOR cu
domiciliu în Craiova, b-dul Dacia, bl. 46, sc.1, ap. 7, legitimat cu C.I. seria
DX, nr. 633300, CNP 1510805163244;
11. PETROIU GHEORGHE cu
domiciliu în Craiova, str. Toporaşi, bl. 307D, sc.1, ap. 8, legitimat cu C.I.
seria DX, nr. 648099, CNP 1550724134014;
12. GIURAN GHEORGHE cu
domiciliu în Craiova, str. Tufănele, nr. 2, bl. 317A, sc.1, ap. 3, legitimat cu
C.I. seria DX, nr. 135132, CNP 1570423280790;
13. MARINESCU GHEORGHE cu domiciliu în
Craiova, str. Năsăud, nr. 29, legitimat cu C.I. seria DX, nr. 236839, CNP
1500917163232;
14. POPA MARIAN, cu domiciliu în Craiova,
str. Nanterre, bl. C.13, sc.1, ap. 10, legitimat cu C.I. seria DX, nr. 677981,
CNP 1660409166737;
15. MARINESCU GABRIELA cu domiciliu în
Craiova, b-dul. Oltenia, nr. 1, bl. 164K, sc.1, ap. 20, legitimat cu C.I. seria
DX, nr. 242186, CNP 2641116343237;
16. GHEORGHIŢĂ ION cu domiciliu în Craiova,
str. Amaradia, nr. 46, bl. 56, sc.4, ap. 4, legitimat cu C.I. seria DX, nr.
512678, CNP 1510903163234;
17. NUŢĂ ADRIAN-FLORIN cu
domiciliu în Craiova, bdul. Dacia, nr.37A, bl.S1, sc.2, ap.8 legitimat cu C.I.
seria DX, nr. 248776, CNP 1601214110648;
18. NIŞULESCU CONSTANTIN cu domiciliu în Craiova, str. Teilor,
nr.81, legitimat cu C.I. seria DX, nr. 631786, CNP 1530407280798.
CAPITOLUL I - Cu privire
la constituire, funcţionare şi scop:
Art. 2 - ASOCIATIA
CASA DE AJUTOR RECIPROC A ASOCIATIEI MILITARILOR PROCONCORDIA are ca scop principal
promovarea şi dezvoltarea legăturilor de solidaritate, sprijin şi întrajutorare
materială a membrilor săi.
(1) Scopul C.A.R. este de caritate,
de întrajutorare mutuală şi asistenţă socială.
Art. 3 – (1)
Obiectivele pe care C.A.R. ul le urmăreşte sunt următoarele:
- va acorda
membrilor :
- împrumuturi
rambursabile;
- ajutoare
nerambursabile;
- sprijin
în caz de boală, ori în rezolvarea unor probleme de îngrijire sau
gospodăreşti, celor care au nevoie şi solicită aceasta;
- organizarea
de activităţi culturale, artistice, turistice şi de agrement;
- prestarea
de servicii, contra unor plăţi reduse, pentru membrii, folosind munca
unor pensionari, membrii ai asociaţiei; organizarea de magazine pentru
desfacerea de produse alimentare la preţuri de producţie, administrarea
de case de odihnă şi tratament, organizarea de centre pentru repararea de
obiecte electrocasnice, îmbrăcăminte, încălţăminte;
- efectuarea
de servicii funerare pentru membri decedaţi;
- alte acţiuni
şi forme de asistenţă.
- Va putea deschide magazine pentru desfacerea
de produse alimentare la preţul de
producţie;
- Va putea administra case de odihnă şi
tratament;
- Va putea organiza centre pentru repararea de
obiecte electrocasnice, îmbrăcăminte, încălţăminte.
(2) Schimbarea scopului C.A.R. ului se face numai
cu acordul scris al majorităţii membrilor fondatorilor în viaţă, iar dacă nici
unul dintre fondatori nu mai este în viaţă, aceasta se face numai cu întrunirea
votului a patru cincimi din numărul membrilor Consiliului Director.
(3) În
toate cazurile, schimbarea scopului C.A.R. ului se poate face numai dacă acesta
a fost realizat în totalitate sau în parte ori dacă acesta nu mai poate fi îndeplinit.
Art. 4 – (1) C.A.R. ul funcţionează în baza următoarelor
principii:
a) Principiul transparenţei: toate acţiunile C.A.R. ului vor fi publice,
transparente, în mod deosebit cele financiare. Orice membru are şi drept de
control în C.A.R.
b) Principiul adevărului: fiecare membru este obligat la adevăr, onestitate,
sinceritate, atât în relaţiile între membri, cât şi în calitate de reprezentanţi
ai C.A.R. ului în societate.
c) Principiul dinamicităţii: fiecare membru este obligat să participe activ
la dezvoltarea C.A.R. ului prin propuneri, atitudini, opinii, critici, lucrări,
inovaţii şi alte forme de participare.
d) Principiul echilibrului: nu sunt acceptate în C.A.R. manifestările
extreme şi extremiste, indiferent de motivaţie şi de natura lor.
e) Principiul camaraderiei: membrii C.A.R. se vor sprijini intre ei în orice
situaţie dificilă sau sensibilă care afectează viaţa privată sau profesională,
în cazul în care se apelează la sprijinul C.A.R. ului.
(2) C.A.R. funcţionează în baza adevărului,
curajului, determinării, loialităţii, echilibrului şi voinţei exprimate de
membri şi simpatizanţi în toate acţiunile lor.
Art. 5 – C.A.R. va organiza Grupuri de sprijin, cu caracter
permanent sau temporar.
Art. 6 – Denumirea
asociaţiei este: ASOCIATIA CASA DE AJUTOR RECIPROC A ASOCIATIEI MILITARILOR PROCONCORDIA
Art. 7 – (1) Sediul ASOCIATIA CASA DE AJUTOR RECIPROC A ASOCIATIEI
MILITARILOR PROCONCORDIA este în Craiova, Bulevardul DACIA, nr.65, bl.46,
sc.1, ap.7, judeţul Dolj.
(2) Sediul Asociaţiei poate
fi schimbat pe baza hotărârii Consiliului Director.
Art. 8 –
ASOCIATIA CASA DE AJUTOR RECIPROC A ASOCIATIEI
MILITARILOR PROCONCORDIA se constituie pe o durată nedeterminată.
Art. 9 – (1)
Patrimoniul social al Asociaţiei este alcătuit dintr-un activ patrimonial, iniţial,
în valoare de 1.600 lei şi este alcătuit din contribuţiile membrilor fondatori.
(2) Întregul patrimoniu va fi evidenţiat şi păstrat
în conformitate cu legislaţia română în materie, pe numele Asociaţiei, şi va fi
folosit exclusiv pentru realizarea obiectivelor ei.
Art. 10 – (1) ASOCIATIA CASA DE AJUTOR RECIPROC A ASOCIATIEI
MILITARILOR PROCONCORDIA se poate afilia cu alte persoane juridice
non-profit, din ţară, în scopul realizării scopului şi obiectivelor sale.
(2) ASOCIATIA
CASA DE AJUTOR RECIPROC A ASOCIATIEI MILITARILOR PROCONCORDIA îşi poate
constitui sucursale sau filiale, în ţară, ca structuri teritoriale, pe baza hotărârii
autentificate a Adunării Generale, prin care li se alocă un patrimoniu.
(3) Sucursalele nu au personalitate juridică
proprie, funcţionând ca structuri ale ASOCIATIA
CASA DE AJUTOR RECIPROC A ASOCIATIEI MILITARILOR PROCONCORDIA
(4) Personalitatea juridică a filialei se dobândeşte
în condiţiile legislaţiei în vigoare.
(5) Filiala este condusă de un Consiliu Director
propriu, alcătuit din cel puţin 3 membri. Procedura de alegere a Consiliului
director al filialelor C.A.R ului este stabilită prin hotărârea autentificată a
Adunării Generale a ASOCIATIA CASA DE
AJUTOR RECIPROC A ASOCIATIEI MILITARILOR PROCONCORDIA
(6) Filiala
este entitate cu personalitate juridică, putând încheia, în nume propriu, acte
juridice de administrare şi de conservare în condiţiile stabilite de Adunarea
Generală prin actul constitutiv al ei şi poate încheia acte juridice de dispoziţie,
în numele şi pe seama Asociaţiei, numai pe baza hotărârii prealabile a Consiliului
director al ASOCIATIA CASA DE AJUTOR
RECIPROC A ASOCIATIEI MILITARILOR PROCONCORDIA
CAPITOLUL II Cu privire la membri
Art. 11 - Membri ai ASOCIATIA CASA DE AJUTOR RECIPROC A ASOCIATIEI
MILITARILOR PROCONCORDIA, în principiu, pot fi:
-
pensionarii
militari şi soţiile acestora din toate structurile sistemului naţional de
apărare siguranţă şi ordine publică;
-
cadrele active şi soţiile acestora;
-
văduvele
cadrelor militare pensionate şi active decedate;
-
copiii
membrilor ASOCIAŢIEI;
-
alte
persoane, care prezintă încredere la recomandarea şi pe răspunderea unor membri
ai asociaţiei.
Art. 12 - Înscrierea
ca membru al ASOCIATIA CASA DE AJUTOR
RECIPROC A ASOCIATIEI MILITARILOR PROCONCORDIA se face pe bază de
cerere individuală, care se aprobă de Consiliul
Director în cel mult 30 zile de la data depunerii, dată de la care curge şi
vechimea.
La primirea în ASOCIAŢIE se eliberează
solicitatului legitimaţia şi carnetul de membru C.A.R.
Art.13 - Calitatea de
membru al ASOCIATIA CASA DE AJUTOR
RECIPROC A ASOCIATIEI MILITARILOR PROCONCORDIA, încetează în următoarele situaţii:
-
în
caz de deces;
-
pe
baza cererii individuale aprobată de Consiliul Director în cel mult 30 de zile
de la data înregistrării;
-
prin
excludere pentru neplata, fără motive temeinice, a cotizaţiei, pentru atitudine potrivnică
intereselor asociaţiei, ori a unor acte de indisciplină care dăunează imaginii
sau activităţii acesteia, pentru executarea silita a imprumuturilor
rambursabile.
La încetarea calităţii de membru al asociaţiei,
indiferent de motive, sumele depuse cu titlu de cotizaţii CAR lunare se
restituie titularului sau urmaşilor săi, după caz.
Contribuţia pentru fondul de deces se restituie
urmaşilor membrilor care au decedat.
Art. 14 - Membri asociaţiei au următoarele drepturi:
-
să ia
parte la adunările generale şi să participe la dezbaterea problemelor şi luarea
hotărârilor;
-
să
aleagă şi să fie aleşi în Consiliul Director şi în comisia de cenzori;
-
să
beneficieze de împrumuturi rambursabile şi de ajutoare nerambursabile în condiţiile
prevăzute de statut şi ajutoare pentru acoperirea cheltuielilor cu
înmormântarea foştilor membrii;
-
să li
se restituie sumele depuse cu titlul de cotizaţie CAR în condiţiile stabilite în
statut;
Art.15 - Membri asociaţiei
au următoarele îndatoriri:
-
să
respecte întocmai prevederile statutului, hotărârile adunărilor generale şi ale
Consiliului Director, reglementările legislaţiei în vigoare şi să participe la îndeplinirea
lor;
-
să
achite la termen şi în cuantum legal obligaţiile băneşti faţă de asociaţie,
reprezentând cotizaţiile lunare;
-
să
restituie la termenele şi în cuantumurile stabilite împrumuturile băneşti pe
care le-a primit şi dobândă aferentă;
-
prin
cererea de înscriere să stabilească împuternicire şi dispoziţie testamentara
pentru urmaşi, valabila după decesul titularului, care să procedeze la
lichidarea partidei acestuia;
-
persoana
împuternicită poate depune cotizaţii, şi rate scadente împrumuturilor, de
asemeni, primeşte împrumuturi şi retrage cotizaţii;
-
lunar,
cu ocazia achitării cotizaţiei şi după caz, la primirea împrumuturilor şi restituirea
ratelor scadente ale acestora, să prezinte carnetele de membru pentru înscrierea
datelor şi operaţiunilor ce se impun;
-
periodic,
la cererea Consiliul Director al asociaţiei, să prezinte documentele necesare
stabilirii cuantumului cotizaţiei lunare;
Art. 16 - Obligaţiile
băneşti ale membrilor ASOCIATIA CASA DE
AJUTOR RECIPROC A ASOCIATIEI MILITARILOR PROCONCORDIA constau în:
a) Cotizaţia lunară, este de 2 lei şi se va
achita anual, in primul trimestru al anului in curs, pentru persoanele care se
inscriu in timpul anului, cotizatia se va achita pentru lunile ramase pana la
sfarsitul anului;
b) Cotizatia
pentru CAR este minim 30 lei lunar pentru membrii cu venituri pana la
1000 lei, minim 40 lei lunar pentru membrii cu venituri cuprinse intre
1000-2000lei si minim 50 lei pentru membrii cu venituri mai mari de 2000 lei .
Membrii care au depus cotizaţii echivalente cu 1 pensie (solda, venit
lunar) lunară netă nu mai sunt obligaţi să cotizeze; cei ce doresc pot continua
depunerea;
Se aprobă retragerea sau folosirea pentru rambursarea împrumuturilor, numai
acea parte a cotizaţiilor care depăşeşte cuantumul faţă de care s-a aprobat
împrumutul.
Art.17 - La încetarea,
indiferent de motiv, a calităţii de membru al asociaţiei, sumele depuse cu
titlu de cotizaţie, se vor restitui titularului sau urmaşilor săi legali, după
caz, după reţinerea eventualelor datorii din împrumuturi şi dobânzi; eventualele
datorii care nu se pot acoperi din cotizaţiile depuse, se încasează de la
persoana prevăzută ca urmaş prin dispoziţia testamentară, în caz de deces a
titularului sau de la persoana care a girat acordarea împrumutului şi a garantat
rambursarea acestuia, în condiţiile prevăzute de statut.
Dreptul de a pretinde restituirea cotizaţiilor se
prescrie în termen de 3 ani, după care, sumele în cauza se constituie ca venit asociaţiei.
CAPITOLUL
III
RESURSELE
PATRIMONIALE ŞI CHELTUIELILE ASOCIATIEI
Art. 18 – (1) Patrimoniul social iniţial al
Asociaţiei este alcătuit dintr-un activ patrimonial, în valoare de 1600 lei şi este
alcătuit din contribuţiile membrilor fondatori.
(2) Patrimoniul social iniţial al
Asociaţiei se completează cu veniturile din contribuţiile membrilor, cotizaţiile
şi taxele de înscriere, dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor
disponibile, în condiţiile legii, sponsorizări sau legate, venituri realizate
din activităţi economice directe, resurse obţinute de la bugetul de stat si/sau
de la bugetele locale, precum şi alte venituri, în conformitate cu prevederile
legii.
(3) Întregul patrimoniu va fi evidenţiat
şi păstrat în conformitate cu legislaţia română în materie, pe numele Asociaţiei,
şi va fi folosit exclusiv pentru realizarea scopului şi obiectivelor ei.
CAPITOLUL
IV
CONDUCEREA
ŞI CONTROLUL ASOCIATIEI
Secţiunea
I
Adunarea
generală
Art. 19 – (1) Adunarea generală este organul de conducere alcătuit din totalitatea
membrilor.
(2) Adunarea generala are următoarele
competenţe:
a)
stabilirea strategiei şi a obiectivelor generale ale asociaţiei;
b)
aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a bilanţului contabil;
c)
alegerea şi revocarea membrilor Consiliului Director;
d)
alegerea şi revocarea cenzorilor;
e) înfiinţarea
de filiale;
f)
modificarea Actului constitutiv şi a Statutului ASOCIAŢIEI;
g)
dizolvarea şi lichidarea asociaţiei, precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor
rămase după lichidare;
h) orice
alte atribuţii prevăzute de lege sau în statut.
Art. 20 – (1) Adunarea generală se întruneşte cel
puţin o dată pe an şi are drept de control permanent asupra Consiliului
director şi cenzorului.
(2) Adunarea Generală se convoacă cu cel puţin 15 zile înainte de data
fixată pentru desfăşurarea ei sau, în cazuri de urgenţă, cu cel puţin 3 zile de
la data desfăşurării ei, în acest din urma caz dacă:
a) se
impune în mod necesar modificarea statutului;
b) apar
situaţii care afectează existenţa asociaţiei
c) la
cererea scrisă a unui număr de cel puţin 1/2 din numărul membrilor fondatori şi
al membrilor asociaţi.
(3) Adunarea generală se convoacă de Consiliul director, printr-un
convocator scris, punându-se la dispoziţia participanţilor şi materialele
supuse dezbaterii.
(4) Participanţii pot solicita introducerea pe ordinea de zi a unor cereri,
formulate în scris, şi depuse cu cel puţin 10 zile înainte de data la care are
loc Adunarea generală.
Art. 21 – (1) La Adunarea generală participă:
a) membrii;
b) alţi
invitaţi, fără drept de vot.
(2) În cadrul Adunării
generale, fiecare membru are dreptul la un vot cu caracter deliberativ.
Art. 22 – Asociaţii care, într-o anumită problemă,
supusă hotărârii Adunării generale, sunt interesaţi personal sau prin soţii
lor, ascendenţii sau descendenţii, rudele în linie colaterală sau afinii lor până
la gradul al patrulea inclusiv, nu vor putea lua parte la deliberare şi nici la
vot. În caz contrar vor răspunde în condiţiile legii pentru daunele cauzate
Asociaţiei, daca fără votul lor nu s-ar fi putut obţine majoritatea cerută.
Art. 23 – Alegerile pentru Consiliul director şi cenzor
au loc o dată la patru ani, cu excepţia cazurilor de sau revocare, când ele se pot organiza la
Adunarea generală care le urmează.
Art. 24 – (1) Adunarea generală poate avea loc
daca sunt prezenţi cel puţin o jumătate plus unul dintre membri.
(2) Daca nu se îndeplineşte cvorumul prevăzut la alineatul (1), Adunarea
generală se reconvoacă după o perioadă de 15 zile şi poate avea loc oricare ar
fi numărul membrilor prezenţi.
(3) Modul de desfăşurare, dezbaterile care au avut loc şi hotărârile
adoptate de Adunarea generală, la fiecare convocare a acesteia, se consemnează
în procesul-verbal întocmit.
(4) Membrii
absenţi iau cunoştinţă de dezbateri din procesul-verbal aflat la secretariatul
Asociaţiei.
Art. 25 – (1) Adunarea generală este condusă de Preşedintele Asociaţiei sau, în lipsa,
de înlocuitorul acestuia.
(2) Hotărârile Adunării Generale se iau cu majoritatea simplă a membrilor,
cu excepţia hotărârilor care au ca obiect dizolvarea asociaţiei sau modificarea
scopului ei.
Art. 26 – Hotărârile Adunării generale contrare
legii, actului constitutiv sau statutului Asociaţiei pot fi atacate potrivit
dispoziţiilor legale în vigoare, de către oricare dintre asociaţii care au
lipsit sau au votat împotriva şi au cerut să se insereze această în procesul-verbal
de şedinţă, în termen de 15 zile de la data la care au luat cunoştinţă despre
hotărâre sau de la data când a avut loc şedinţa, după caz.
Secţiunea a II-a
Consiliul director
Art. 27 – (1) Consiliul director al Asociaţiei
asigură punerea în executare a hotărârilor Adunării generale.
(2) Consiliul director al „ASOCIAŢIEI este constituit din 15 persoane,
secretarul consiliului nefiind membru al acestuia, astfel:
a) Preşedinte ;
b) Prim-vicepreşedinte ;
c) Vicepreşedinţi – în nr. impar;
d) Membri
Art. 28 – (1) Membrii Consiliului director se
aleg prin vot secret, de Adunarea generală, cu întrunirea unei jumătăţi plus
unu din votul membrilor prezenţi la Adunarea generală, pentru un mandat de 4 ani
(2) Potrivit hotărârii Adunării generale, membrii iniţiali ai Consiliului director
vor putea fi înlocuiţi.
(3) În cazul în care un membru desemnat părăseşte Consiliul director, el va
fi înlocuit cu unul din membrii fondatori, sau o terţă persoană, potrivit hotărârii
Adunării generale, cu întrunirea votului unei jumătăţi plus unul din numărul
membrilor cu drept de vot prezenţi.
(4) În cazul în care un membru desemnat în Consiliul director se retrage,
el are obligaţia să notifice în scris intenţia sa, cu un preaviz de 90 de zile
calendaristice înainte, demisia operând la
data împlinirii preavizului.
(5) Pentru motive temeinice, Adunarea generală, cu întrunirea votului unei
jumătăţi plus unul din numărul membrilor cu drept de vot prezenţi, pot decide
excluderea membrilor asociaţiei sau revocarea membrilor Consiliului director al
„ASOCIAŢIEI.
(6) Funcţiile rămase libere se completează prin hotărârea Adunării Generale,
cu întrunirea votului unei jumătăţi plus unu din numărul membrilor cu drept de
vot prezenţi.
(7) Completarea funcţiilor rămase libere se face în cel mult 30 de zile de
la descompletare.
Art. 29 – În exercitarea competenţei sale,
Consiliul director are următoarele atribuţii:
·
stabileşte
şi aprobă cuantumul, al cotizaţiei lunare şi procentul dobânzilor anuale la
împrumuturile acordate membrilor;
·
stabileşte
şi aprobă programul de lucru al asociaţiei;
·
trimestrial,
analizează stadiul executării planului de venituri şi cheltuieli al asociaţiei
şi ia măsurile legale ce se impun;
·
analizează
şi avizează bilanţul contabil, planul anual de venituri şi cheltuieli, execuţia
bugetară şi darea de seamă privind activitatea desfăşurată de asociaţie, ce se
prezintă spre aprobare Adunării Generale anuale, după caz;
·
stabileşte
şi aprobă cuantumul şi condiţiile în care se acorda membrilor împrumuturile
solicitate şi după caz, de deces;
·
stabileşte
şi acordă cuantumul, condiţiile şi modul în care se acordă indemnizaţiile
lunare, şi stimulentele sub formă de premii trimestriale;
·
stabileşte
data când are loc adunarea generală anuală;
·
atunci
când situaţia o impune, ia măsura de organizare şi completare a Consiliul
Director şi a comisiei de cenzori, pe care le supune aprobării Adunării
Generale, prin darea de seamă anuală;
·
rezolvă
şi alte probleme în legătura cu activitatea asociaţiei, în spiritul
prevederilor statutului, al hotărârilor adunărilor generale anuale şi al
legislaţiei în vigoare;
·
ţine şedinţa
de lucru, după necesitate, cel puţin o dată pe lună;
·
alege
comitetul de împrumuturi;
·
explica
pensionarilor militari avantajele asociaţiei şi prevederile statutului privind
drepturile şi obligaţiile membrilor;
·
primeşte
şi rezolvă cererile de înscriere, sau
transfer depuse de solicitanţi;
·
primeşte
şi ia în evidenta cererile de împrumut sau de amânare a ratelor scadente,
depuse de membri;
·
organizează
şi asigură încasarea la timp şi corect a cotizaţiilor lunare ale membrilor, a
ratelor scadente ale împrumuturilor acordate şi ale dobânzilor stabilite;
·
organizează
şi asigură plata împrumuturilor solicitate de către membri şi aprobate, şi după
caz, a ajutoarelor de deces, indemnizaţiilor lunare, premii trimestriale etc.;
·
organizează
înregistrarea corectă şi la timp în evidenţa contabilă sintetică şi analitica a
asociaţiei, toate operaţiunile de încasări şi plăţi făcute, curente;
·
rezolvă
toate problemele legate de activitatea zilnică a asociaţiei, în spiritul
prevederilor statutului, al hotărârilor adunărilor generale şi ale legislaţiei
financiar contabile în vigoare;
·
în
situaţii cu totul deosebite, când rezolvarea acestor probleme cere urgenţă, se
vor lua măsurile ce se impun pentru soluţionarea în timp, şi perfectarea
ulterioară a operaţiunilor în cauză;
·
măsurile
luate vor fi prezentate pentru informare sau aprobare, după caz, Adunării
Generale a membrilor;
·
prezintă
Adunării generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea
bugetului de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, proiectul bugetului de
venituri şi cheltuieli, proiectul programelor asociaţiei;
·
încheie
acte juridice în numele şi pe seama asociaţiei;
·
aprobă
organigrama şi strategia de personal ale Asociaţiei;
·
elaborează
regulamentul intern de funcţionare şi organizare al Asociaţiei;
·
îndeplineşte
orice alte atribuţii prevăzute în lege sau în statut.
Art. 30 – Membrii Consiliului Director care, într-o
anumită problemă, supusă hotărârii sale, sunt interesaţi personal sau prin soţii
lor, ascendenţii sau descendenţii, rudele în linie colaterală sau afinii lor până
la gradul al patrulea inclusiv, nu vor putea lua parte la deliberare şi nici la
vot. În caz contrar vor răspunde în condiţiile legii pentru daunele cauzate
Asociaţiei, daca fără votul lor nu s-ar fi putut obţine majoritatea cerută.
Art. 31 – Deciziile contrare legii, actului
constitutiv sau statutului Asociaţiei pot fi atacate de asociaţi sau de către
oricare dintre membrii Consiliului director care au lipsit sau au votat împotrivă
şi a cerut să se insereze aceasta în procesul-verbal de şedinţă, potrivit
dispoziţiilor legale în vigoare.
Art. 32 – Consiliul director poate împuternici una
sau mai multe persoane cu funcţii executive, pentru a încheia acte juridice în numele
şi pe seama Asociaţiei sau orice alte atribuţii prevăzute în lege sau în statut.
Art.
33 – (1) Consiliul Director
se întruneşte cel puţin o dată pe lună sau ori de câte ori nevoile Asociaţiei o
impun.
(2) Convocarea Consiliului director se face de preşedinte, iar în lipsa
acestuia de înlocuitorul său, cu cel puţin 10 zile înainte de data fixată.
(3) Consiliul director deliberează, în mod valabil, în prezenta a 2/3 din numărul
membrilor săi şi adoptă hotărâri cu o jumătate plus unu din voturi.
Art. 34 – Deliberările şi hotărârile Consiliului
director se consemnează în procese-verbale încheiate cu ocazia fiecărei şedinţe.
În realizarea scopului şi obiectivelor sale, ASOCIAŢIA poate avea servicii
specializate a căror modalitate de funcţionare şi organigrama se stabileşte de
Consiliul director care va angaja personal contractual.
Art. 35 Comitetul de împrumuturi are următoarele îndatoriri:
·
analizează
şi aprobă împrumuturile solicitate de către membrii asociaţiei, pe baza
cererilor depuse;
·
analizează
şi aprobă cererile depuse de către membrii asociaţiei, de amânare de la plata a
ratelor scadente ale împrumuturilor acordate;
·
analizarea
şi aprobarea se fac în principiu lunar, în şedinţă în ultima zi lucrătoare a
lunii în curs, pentru luna următoare;
·
în situaţie
de urgenţă, acordarea şi aprobarea împrumutului se face la data depunerii
cererii de către membrii asociaţiei, în cauză.
Comitetul de împrumuturi deliberează, în mod valabil,
în prezenţa a 2/3 din numărul membrilor săi şi adoptă hotărâri cu o jumătate
plus unu din voturi.
Secţiunea a III-a
CONTROLUL FINANCIAR
Art. 36 - (1)
Controlul financiar al asociaţiei este asigurat de un comisia de cenzori (cenzorul)
(2) Comisia de cenzori (cenzorul) se alege pe o durată de 4 ani şi are următoarele
atribuţii şi îndatoriri:
o
execută
inopinat, trimestrial verificarea existenţei numerarului asupra casierului;
o
participă
la şedinţele Consiliul Director, fără drept de vot, în vederea prevenirii unor
nereguli, ce s-ar putea produce în activitatea acestora;
o
trimestrial
verifică şi analizează cu Consiliul Director al asociaţiei, modul de realizare
şi executare a planului de venituri şi cheltuieli al acestuia;eventualele
observaţii se menţionează pe documentele în cauză;
o
verifică
bugetul anual de venituri şi cheltuieli, execuţia acestuia, bilanţul şi darea
de seamă contabilă;
o
anual
se face verificarea de fond a gestiunii asociaţiei, iar rezultatul se
consemnează în registrul de procese verbale al asociaţiei;
o
anual întocmeşte raportul comisiei de cenzori
pe care îl prezintă adunării generale, iar un exemplar se anexează la darea de
seamă contabilă;
o
este
obligat ca ori de cate ori se constată nereguli sau deficienţe în activitatea asociaţiei,
sau pagube, să întocmească procese verbale, propuneri pentru soluţionarea
acestora, pe care le prezintă Consiliul Director pentru luarea operativă a măsurilor
ce se impun;
o
urmăreşte
îndeaproape măsurile luate de către Consiliul Director, pentru remedierea neregulilor
constatate şi recuperarea eventualelor pagube stabilite;
o
activitatea
comisiei de cenzori se realizează prin preşedintele acesteia, iar când volumul
operaţiunilor o impune, se solicită implicarea altor membri ai acesteia;
o
preşedintele
comisiei de cenzori să fie cu pregătire financiar-contabilă conform legislatiei in vigoare;
Art. 37 Preşedintele ASOCIATIA CASA DE AJUTOR RECIPROC A ASOCIATIEI
MILITARILOR PROCONCORDIA are următoarele atribuţii principale;
·
prezidează
la şedinţele comitetului de împrumuturi şi Consiliul Director;
·
lunar
aprobă cererile de înscriere şi semnează carnetele ce se eliberează membrilor;
·
aprobă
cererile de împrumuturi şi de amânare a ratelor scadente, eventualele documentele
de plăţi, după ce au fost vizate pentru controlul preventiv sau avizate;
·
reprezintă
Asociaţia în faţa instanţelor judecătoreşti şi a altor instituţii;
·
semnează
documentele privind operaţiunile din conturile deschise la banca, etc.;
·
semnează
şi aproba orice alte documente în legătura cu activitatea asociaţiei care impun
aceasta;
·
cere preşedintelui
comisiei de cenzori să facă verificarea gestiunii asociaţiei, cel puţin o data
pe trimestru;
·
urmăreşte
respectarea prevederilor statutului şi a celorlalte dispoziţii legale în
vigoare, ducerea la îndeplinire a hotărârilor luate în adunările generale ale
membrilor, ale Consiliul Director şi ale comitetului de împrumuturi;
·
trimestrial,
împreună cu conducătorul compartimentului financiar contabil şi preşedintele comisiei
de cenzori analizează şi soluţionează eventualele probleme în legătura cu
activitatea asociaţiei;
·
întocmeşte
şi supune aprobării adunării generale a membrilor asociaţiei de , raportul anual privind activitatea desfăşurata;
·
răspunde
pentru activitatea desfăşurata fata de Consiliul Director şi fata de adunarea
generala a membrilor;
·
pentru
coordonarea activităţilor specifice poate delega pe oricare dintre membrii
consiliului director.
Art. 38 - Contabilul
are următoarele atribuţii şi îndatoriri:
o
organizează,
îndrumă, sprijină şi se implică în activitatea financiar contabilă zilnică, ce
se desfăşoară în cadrul asociaţiei;
o
asigură
şi urmăreşte ţinerea la zi şi corectă a evidenţei contabile sintetice pe surse
de venituri, destinaţia fondurilor curente şi fonduri de cheltuieli;
o
organizează
evidenţa contabilă analitică prin balanţe anuale, pentru debitorii şi creditorii
privind cotizaţiile depuse de membri şi împrumuturile acordate membrilor
acestora;
o
verifică
şi vizează pentru controlul financiar preventiv, toate documentele de încasări
şi plăţi, precum şi altele în legătură cu activitatea asociaţiei care impune
aceasta;
o
semnează
împreună cu preşedintele Consiliul Director documentele privind operaţiunile din
conturile deschise la bancă etc.;
o
participa
la şedinţele comitetului de împrumuturi şi Consiliul Director;
o
întocmeşte
şi depune organelor în drept declaraţia lunară privind obligaţiile de plată faţă
de bugetul de stat şi situaţia lunară privind contribuţiile pentru asigurările
de sănătate;
o
analizează
lunar execuţia planului de venituri şi cheltuieli al asociaţiei pe baza datelor
înscrise în balanţa de verificare;
o
întocmeşte
anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul, darea de seamă contabilă şi fişele
fiscale pe care le analizează în şedinţa Consiliul Director, le supune aprobării
adunării generale şi le înaintează organelor în drept;
o
sesizează
preşedintele Consiliul Director sau preşedintele comisiei de cenzori despre
eventualele nereguli constatate, făcând propuneri pentru înlăturarea sau
prevenirea lor;
o
urmăreşte
îndeaproape şi permanent, luând măsurile legale ce se impun pentru recuperarea
debitelor ce se creează prin nerestituirea la timp şi în totalitate a împrumuturilor
primite de către unii membri, precum şi remedierea unor disfuncţii constatate
de Comisia de cenzori;
o
primeşte
cererile de înscriere şi completează carnetele de membri pe care le prezintă
preşedintelui Consiliul Director, lunar, pentru aprobare şi semnare, după care
le eliberează solicitanţilor, cu care ocazie, le aduce la cunoştinţă
prevederile statutului privind drepturile şi obligaţiilor ce le revin;
o
primeşte
cererile de împrumuturi solicitate de membri, completate corect, pe care înscrie
soldul cotizaţiilor depuse şi certifică autenticitatea giratului;
o
primeşte cererile de amânare a ratelor
scadente, ale împrumuturilor primite de către membrii, pe care înscrie valoarea
totală a împrumutului primit şi stadiul rambursării acestuia;
o
întocmeşte
procesul verbal cu dezbaterile şi hotărârile luate privind cererile de împrumuturi
şi de amânare a ratelor scadente solicitate de către membrii asociaţiei;
o
zilnic
primeşte de la casier un exemplar al registrului de casă împreună cu
documentele justificative ale operaţiunilor de încasări şi plăţi;
o
verifică
legalitatea documentelor anexate la registrul de casă, realitatea datelor şi cifrelor
înscrise în acestea, exactitatea calculelor, precum şi a celor făcute în contul
de disponibilităţi de la bancă etc.;
o
ţine
la zi evidenţa cotizaţiilor depuse şi împrumuturilor primate de către membri;
o
întocmeşte
anual balanţa de verificare analitică a creditelor din cotizaţii şi debitelor din
împrumuturi, care se semnează pentru confirmare de către toţi membrii asociaţiei;
o
se îngrijeşte
de păstrarea în siguranţă a registrelor, fişelor şi documentelor contabile care
constituie gestiunea asociaţiei şi care se arhivează potrivit dispoziţiilor
legale;
o
execută
orice alte activităţi în legătură cu activitatea asociaţiei, potrivit
prevederilor statutului, ale hotărârilor adunărilor generale, ale Consiliul
Director, comitetului de împrumuturi şi ale legislaţiei în vigoare;
o
răspunde
pentru activitatea sa, faţă Consiliul Director, comitetul de împrumuturi şi faţă
de adunarea generală a membrilor asociaţiei;
o
pentru
neîndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, contabilul poate fi schimbat;
Art. 39 - Casierul asociaţiei
are următoarele obligaţii şi îndatoriri:
·
încasează
sumele cuvenite cu respectarea normelor de disciplină financiară de casă;
·
face plăţi
şi încasări de numerar, numai pe baza documentelor justificative verificate şi vizate
pentru controlul financiar preventiv şi după caz, aprobate de preşedintele Consiliul
Director al asociaţiei;
·
eliberează
chitanţe pentru toate sumele încasate şi scrise în registrul de casă, toate operaţiunile
de încasări şi plăţi;
·
predă
contabilului asociaţiei, zilnic, un exemplar al registrului de casă cu
documentele justificative şi ale operaţiunilor de încasări şi plăţi;
·
depune
şi ridică numerar în şi din contul de disponibilităţi al asociaţiei, necesarul
pentru plăţile zilnice se păstrează în casa de bani;
·
înscrie
în carnetele membrilor cotizaţiile lunare depuse, împrumuturile acordate,
ratele rambursate al acestora şi dobânda aferentă, precum şi numărul
borderourilor de încasări şi datele respective;
·
execută
orice alte lucrări în legătură cu activitatea de împrumut;
·
se îngrijeşte
în păstrarea în bune condiţii a obiectelor de inventar, proprietatea asociaţiei
sau primite în folosinţă;
·
răspunde
pentru activitatea sa, în faţa de Consiliul Director al asociaţiei şi în faţa adunării
generale a membrilor;
·
pentru
neîndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, casierul poate fi schimbat la
propunerea sau cu avizul contabilului;
Art. 40 - Pentru
munca depusă în îndeplinirea atribuţiilor, îndatoririlor şi obligaţiilor ce le
revin, persoanele implicate direct în conducerea, organizarea, desfăşurarea şi controlul
activităţii asociaţiei, pot primi stimulente băneşti.
Având în vedere modul de implicare, volumul de
muncă şi timpul folosit pentru efectuarea acestuia, stimulentele pot fi sub
formă de îndemnizaţie lunară şi premii trimestriale şi anuale;
Cuantumul îndemnizaţiilor şi premiilor se stabileşte
şi aprobă de către Consiliul Director al asociaţiei. La stabilirea şi aprobarea
acestora se au în vedere prevederile bugetului anual de venituri şi cheltuieli
şi fondurile realizate în acest scop;
În cursul anului, în raport cu rezultatele în muncă
şi posibilităţile financiare, se pot acorda şi recompense cu ocazia unor sărbători
mai importante (Paşte, Crăciun).
Premiile anuale se acordă, după caz, pentru rezultate
deosebite, iar plata acestora se face în prima lună a anului în curs pentru
anul expirat;
Modul de plată al îndemnizaţiilor lunare şi al
premiilor se face cu respectarea prevederilor legislaţiei financiare legale în
vigoare, în acest sens. Plata acestora se face la finele lunii sau trimestrului
pentru care au fost acordate;
Îndemnizaţiile şi premiile sunt supuse impozitării
cu cotele şi în condiţiile stabilite prin dispoziţiile legale.
CAPITOLUL V
Cu privire la surse,
venituri, fonduri şi cheltuieli
Art. 41 - ASOCIATIA CASA DE AJUTOR RECIPROC A ASOCIATIEI
MILITARILOR PROCONCORDIA îşi desfăşoară activitatea financiară - contabilă
şi administrativă, conform bugetului anual de venituri şi cheltuieli, întocmit
şi aprobat de adunarea generală a membrilor.
Art. 42 - Sursele
care stau la baza formării veniturilor şi fondurilor asociaţiei sunt următoarele:
o
dobânzile
la împrumuturile acordate membrilor;
o
dobânzile
calculate la disponibilul din cont;
o
dobânzile
acordate la disponibilităţile depuse în depozite;
o
venituri
diverse etc.;
Art. 43 - Veniturile asociaţiei constau din:
- cotizatii si contributii lunare ale
membrilor;
- dobanzi provenite din plasarea sumelor disponibile in conditii legale;
- venituri realizate din prestari de servicii;
- dobanzi la sumele imprumutate;
- venituri din organizarea manifestarilor culturale, artistice si de agrement;
- donatii si sponsorizari;
- alte venituri prevazute de lege.
- dobanzi provenite din plasarea sumelor disponibile in conditii legale;
- venituri realizate din prestari de servicii;
- dobanzi la sumele imprumutate;
- venituri din organizarea manifestarilor culturale, artistice si de agrement;
- donatii si sponsorizari;
- alte venituri prevazute de lege.
Art. 44 - Fondurile asociaţiei
sunt următoare:
- fonduri pentru imprumuturi;
- fonduri pentru acordarea de ajutoare
nerambursabile;
- fonduri pentru activitati culturale, artistice, turistice si de agrement;
- fonduri pentru activitati culturale, artistice, turistice si de agrement;
- fonduri pentru investitii;
- fonduri pentru cheltuieli
generale.
Art. 45 - Mijloacele financiare
ale asociaţiei se păstrează în contul asociaţiei deschis la Bancă.
Casierul poate avea în păstrare, ca sold de casa,
o suma ce se va stabili de Consiliul Director în spiritul legislaţiei financiare
în vigoare.
Plăţile curente, respectiv împrumuturile,
ajutoarele etc. se fac din încasările zilnice, reprezentând cotizaţiile lunare,
rate ale împrumuturilor scadente şi alte sume.
Disponibilităţile băneşti, se pot constitui în
depozite la termen pentru obţinerea veniturilor din dobânzi, însă fără ca
aceste acţiuni să lezeze asigurarea împrumuturilor solicitate de către membri.
Aceste depozite se vor constitui la unităţi de
credit, care prezintă siguranţă şi garanţie, privind restituirea integrală a
sumelor depuse.
Fondul cheltuielilor generale, se foloseşte pentru
acoperirea cheltuielilor de organizare şi funcţionare a asociaţiei,
cheltuielilor gospodăreşti şi plata îndemnizaţiilor şi premiilor.
Fondurile se constituie lunar, recalculându-se pe întreaga
perioadă expirată de la destinaţie.
Cu aceasta ocazie, Consiliul Director poate aproba
şi unele redistribuiri, în interesul şi pentru nevoile asociaţiei.
Cotele efective de constituire a fondurilor pentru
ajutoare şi cheltuieli generale, atunci când este cazul, anual, se stabilesc de
Consiliul Director, în funcţie de volumul de activităţi şi condiţiile care
impun aceasta şi se aprobă de adunarea generală a membrilor.
Documentele care angajează fondurile şi bunurile asociaţiei
se aprobă de preşedintele Consiliul Director, după ce în prealabil au fost
verificate şi avizate pentru controlul financiar
preventiv.
CAPITOLUL VI
Cu privire la acordarea împrumuturilor
şi ajutoarelor
Art. 46 - Împrumuturile
pot fi acordate membrilor asociaţiei, care au o vechime de cel puţin 3 luni şi
au plătit cotizaţiile la zi. Împrumuturile se pot acorda, în principiu, unei
persoane, având în vedere vechimea ca membru al asociaţiei, volumul
cotizaţiilor depuse, şi posibilităţile de rambursare ale solicitantului.
Acordarea împrumuturilor se face pe bază de cerere
din partea solicitanţilor şi se girează de 2 persoane, care să prezinte
garanţia restituirii în termen şi în totalitate a sumei respective. Membrii
asociatiei nu pot gira mai mult de 2 membri.
În cazul că împrumutul solicitat este până la
nivelul cotizaţiilor depuse, nu mai este necesara girarea acestuia.
Girarea împrumuturilor solicitate se poate face şi
de pensionari militari care nu sunt membri ai asociaţiei pe baza cupoanelor de
pensie şi de persoane salariate pe baza adeverinţelor eliberate în acest sens,
conform graficului de rambursare.
În principiu împrumuturile se acordă în luna
următoare celei când a lichidat pe cel precedent, iar prima rată de rambursare
se face în luna următoare celei cu care s-a primit împrumutul.
Atunci când se acordă împrumutul, cotizaţiile
depuse să fie în principiu egale cu valoarea unei rate lunare de rambursare a
împrumutului, iar aceasta să fie egala cu 1/3 din valoarea pensiei lunare.
Dobânda ce se percepe la împrumuturile acordate
membrilor se stabileşte de adunarea generală, în principiu 6 % /an.
Termenul de restituire a împrumuturilor nu poate
depăşi 10 luni, iar cu aprobarea Consiliul Director, în cazuri deosebite, poate
fi de 12 luni, prin amânarea la plată ratelor scadente de 2 ori. Prin exceptie,
pentru sumele neachitatein termen de 12 luni, din motive intemeiate, soldul
imprumutului se poate rescadanta pe o perioada de maxim 6 luni, cu conditia
achitarii dobanzilor aferente.
În cazul când restituirea împrumuturilor, se
întrerupe timp de 3 luni consecutive, fără nici o justificare, se va proceda la
înfiinţarea popririi pensiei celui în cauză, pentru suma rămasă de recuperat.
În principiu acordarea împrumuturilor se face
având în vedere următoarele:
o
vechimea
ca membru în ASOCIAŢIE;
o
volumul
cotizaţiilor depuse;
o
disponibilităţile
băneşti ale asociaţiei;
o
modul
de respectare al obligaţiei anterioare;
o
cuantumul
şi urgenţa nevoilor pentru care se solicită împrumutul;
o
cuantumul
pensiilor lunare şi posibilităţile reale de restituire în timp a
împrumuturilor.
Art. 47 - Asociaţia
acordă membrilor săi ajutoare nerambursabile în caz de deces al acestora.
Cuantumul şi condiţiile în care se acordă aceste
ajutoare se stabilesc de Consiliul Director şi se aprobă de adunarea generală a
membrilor.
La acordarea acestor ajutoare se au în vedere următoarele:
o
vechimea
ca membru în ASOCIATIE;
o
volumul
cotizaţiilor depuse;
o
să nu
fie în restanţă la plata cotizaţiilor mai mult de 3 luni;
În cazul că restanţele la plata cotizaţiilor sunt
mai mari, acestea se deduc din vechimea ca membru, în raport de care se acordă ajutorul
de deces.
Ajutorului de deces se acordă pe bază de cerere, urmaşilor
membrilor asociaţiei care au decedat, specificaţi din dispoziţia testamentară
şi care suportă cheltuielile de înmormântare.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii finale şi tranzitorii
Art. 48 - Alte
probleme ce apar în activitatea asociaţiei se soluţionează, după caz, de Consiliul
Director, comitetul de împrumuturi în spiritul legislaţiei în vigoare şi se
supune aprobării generale a membrilor.
Art. 49 - Pentru
pagubele produse în activitatea asociaţiei, se va răspunde material şi penal, după
caz, potrivit legii. Membrii comisiei de cenzori răspund împreună cu autorii
pagubelor, dacă, cu rea credinţa, nu le sesizează organelor în drept.
Art. 50 - În cazul în
care unii membri ai Consiliul Director sau comisiei de cenzori, prin
activitatea pe care o desfăşoară, în cadrul acestora, dovedesc atitudine
potrivnică, ori acte de indisciplină care dăunează activităţii asociaţiei pot
fi, după caz, înlocuiţi sau excluşi.
Măsurile de înlocuire sau excludere se iau
de Consiliul Director consemnându-se în procese verbale de şedinţe, informând
despre aceasta, după caz, membrii asociaţiei şi se supun aprobării adunării
generale, în darea de seamă anuală.
Art. 51 – ASOCIATIA CASA DE AJUTOR RECIPROC A ASOCIATIEI
MILITARILOR PROCONCORDIA se va dizolva:
I.
De
drept prin: realizarea sau, după caz, imposibilitatea realizării scopului
pentru care a fost construită, dacă în termen de 3 luni de la constatarea unui
astfel de fapt nu se produce schimbarea acestui scop.
II. Prin hotărâre judecătorească, la cererea oricărei
persoane interesate atunci când :
a) scopul
sau activitatea Asociaţiei a devenit ilicită sau contrară ordinii publice;
b)
realizarea scopului este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii
publice;
c) urmăreşte
alt scop decât cel pentru care a fost constituit;
d) a
devenit insolvabilă;
e) nu mai obţine
autorizaţiile prealabile necesare, potrivit legii.
III. Prin hotărârea
Adunării generale.
IV. În alte
situaţii prevăzute de lege.
Art. 52 – (1) În cazul dizolvării Asociaţiei,
lichidatorii se numesc de instanţa
judecătorească sau de Adunarea generală după caz.
(2) Odată cu numirea lichidatorilor, mandatul Consiliului director încetează.
(3) Lichidatorii la intrarea în funcţie efectuează inventarul şi încheie un
bilanţ care să constate situaţia exactă a activului şi pasivului.
(4) Ei sunt obligaţi să primească şi să păstreze registrele şi orice alte
acte ale Asociaţiei şi să ţină un registru cu toate operaţiunile lichidării, în
ordinea datei acestora.
(5) Lichidatorii îşi îndeplinesc mandatul sub controlul cenzorului.
Art. 53 – (1) Lichidatorii au obligaţia de a
continua operaţiunile juridice în curs, de a încasa creanţele, de a plăti
creditorii, iar dacă numerarul nu este suficient, de a transforma şi restul
activului în bani, procedând la vânzarea prin licitaţie publică a bunurilor
mobile şi imobile.
(2) Lichidatorii pot realiza numai acele operaţiuni noi care sunt necesare finalizării
celor aflate în curs de derulare.
Art. 54 – (1) În cazul dizolvării Asociaţiei,
bunurile rămase în urma lichidării nu se pot transmite către persoane fizice.
(2) Aceste bunuri pot fi transmise către persoane juridice de drept privat
sau de drept public cu scop identic sau asemănător.
(3) Dacă în termen de 6 luni de la terminarea lichidării, lichidatorii nu
au reuşit să transmită bunurile în condiţiile alineatului (2), ele se atribuie
de instanţa competentă unei persoane juridice cu scop identic sau asemănător.
(4) Data transmiterii bunurilor este cea a întocmirii procesului-verbal de
predare-preluare, dacă prin aceasta nu s-a stabilit o dată ulterioară.
Art. 55 – Lichidatorii încheie operaţiunile şi remit
celor în drept contul gestiunii numai după expirarea unui termen de 6 luni de
la publicarea dizolvării Asociaţiei.
Art. 56 – După încheierea lichidării,
lichidatorii sunt obligaţi ca în termen de două luni să depună bilanţul, registrul
jurnal şi un memorandum, să declare operaţiunile de lichidare la Registrul asociaţiilor
şi fundaţiilor al judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială îşi are
sediul Asociaţia şi să îndeplinească toate procedurile de publicare şi radiere
din acest registru.
Art. 57 – Dacă în termen de 30 de zile libere de
la depunerea bilanţului nu se înregistrează nici o contestaţie, bilanţul se
considera definitiv aprobat, iar lichidatorii, cu autorizarea judecătoriei, vor
remite celor în drept bunurile şi sumele rămase de la lichidare, împreună cu
toate registrele şi actele Asociaţiei şi ale lichidării, după aceasta fiind consideraţi
descărcaţi.
Art. 58 – (1) Asociaţia încetează a fiinţa la
data radierii din Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor.
(2) Radierea se face în baza actului constatator eliberat lichidatorilor,
prin care se atestă descărcarea acestora de obligaţiile asumate.
CAPITOLUL
VIII
DISPOZITII
FINALE
Art. 59 –
Prevederile prezentului statut se completează cu dispoziţiile legii.
Art. 60 – Redactat şi editat în 5 exemplare, cu cate ___ pagini fiecare, în _________, la data de _________________________.
Art. 60 – Redactat şi editat în 5 exemplare, cu cate ___ pagini fiecare, în _________, la data de _________________________.
LUNGU GEORGE - presedinte
NAON IOAN MIŞU – prim
vicepresedinte
PETROIU GHEORGHE -
vicepresedinte
DIGULESCU DOREL -
vicepresedinte
DUMITRA TEODOR -
vicepresedinte
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu